Στήλη: DiscLab
Νέες μουσικές κυκλοφορίες που διαταράσσουν την κοινή ησυχία (Συλλογική Στήλη)

Βέβηλος - Το βιβλίο των 4 στοιχείων

Ένα βαβυλώνιο τέρας που βεβηλώνει ιερά και όσια…

| 20/04/2019

Το να γράψει κανείς ότι ο Βέβηλος είναι μοναδική μορφή στο εγχώριο hip hop είναι περιττό.

Ο άνθρωπος αυτός είναι η επιτομή του θεμελιακού low bap αποφθέγματος «στηρίζω το λόγο μου με τη ζωή μου και τη ζωή μου με το λόγο μου». Έχω τη εντύπωση ότι αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή ο ίδιος μεγάλωσε μουσικά μέσα στο low bap περιβάλλον, αλλά γιατί μια τέτοια στάση τον εκπροσωπεί πραγματικά.

Μετά τη πορεία του με τους Βαβυλώνα και τους Omerta έφτασε και στο 2ο προσωπικό του άλμπουμ, το Βιβλίο των 4 στοιχειών που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Δεκέμβρη που μας πέρασε και το οποίο αποτελεί το 2ο μέρος της τριλογίας των «βιβλίων» του.

Το άλμπουμ είναι ένα σαφές βήμα μπροστά από το προηγούμενο «Βιβλίο των ηρώων του δρόμου», βήμα μουσικής και συνολικής ωριμότητας του Βέβηλου. Στον ήχο του είναι προφανής η επίδραση του low bap, από το οποίο κρατά τις μελωδικές του παρακαταθήκες όπως και την αισθητική του.

Η θεματολογία του κινείται σε μια ευρεία γκάμα που αγγίζει μια σειρά καυτά ζητήματα με τον δικό του «πολιτικό» τρόπο όπου η αντιστασιακή/αναρχική θεώρηση τέμνεται από μια «αλήτικη» διάσταση διαμορφώνοντας ένα στίγμα που πολλοί επιχειρούν αλλά λίγοι καταφέρνουν να πετύχουν. Το σημείο κλειδί είναι η αυθεντικότητα και η εμπειρία με το βάρος να πέφτει και στα δύο…. Ζητήματα όπως η κατάσταση των γυναικών (Φτιάξε έναν ήλιο), η υπόθεση του Ζακ Κωστόπουλου (Σεζάριο), το bullying (Έκαναν λάθος), το ίδιο το hip hop (καταθέτοντας τα σέβη του στο old school)  με την νέα εκδοχή του hiphopolis,  την αστυνομοκρατία και καταστολή (Εξακρίβωση στοιχείων). Πολύ καλή στιγμή επίσης και το «Άμα ρωτήσουν που χάθηκα» με τον Anser.

Στη παραγωγή έχουν δουλέψει πέρα από τον ίδιο το Βέβηλο και οι  Loud, Τσέκος, B-Mike, Wise, Bouklas. Για τα scratches του δίσκου είναι υπεύθυνος  D.J. Magnum. Υπάρχουν samples, όπως  αυτό του Palabras Viejas από τον αργεντινό Sandro στο «Ψάχνω ένα τίτλο» που σε αγκιστρώνουν και τα ορχηστρικά του «Σεζάριο» και του «Άνθρωπος στο κάγκελο», που χρωματίζουν έντονα τη παραγωγή. Ακούγεται η φωνή του Ηλία Πετρόπουλου στο «Άρθρο 84» και του Τάσου Λειβαδίτη στο «Να Έρθεις Απόψε Να Με Βρεις». Στα ραπ αρωγοί είναι οι  Παράφρων, Μορφέας και Τσέκος, όπως και η άγνωστη που ραπάρει στον «Φτιάξε έναν ήλιο» η οποία, αν και αρκετοί αρχικά πίστεψαν, δεν είναι η Sadahzinia.

Η ηχογράφηση και το Mastering έγινε από το Νίκο  Μιχαλοδημητράκη στο MD Recording Studios, η  Καλλιτεχνική επιμέλεια εξωφύλλου οφείλεται στο  Μανώλη Αναστασάκο και η γραφιστική επιμέλεια του εξωφύλλου στο  Γιώργος Σαμαντζής. Το άλμπουμ κυκλοφορεί από τη  Flow Town Factory.

Κατά βάθος θα ήθελε να παίζει μουσική, αλλά επειδή αυτό το τρένο χάθηκε, γράφει για αυτή και βέβαια όχι από επάγγελμα αλλά από πάθος. Έπειτα από πολυετή θητεία σε περιοδικά και εφημερίδες κατέληξε στο απάνεμο(;) λιμάνι του toperiodiko.gr…