Η συμφωνία της ντροπής μεταφρασμένη στα ελληνικά

Όχι δεν είναι μνημόνιο! Είναι ο βασιλιάς των μνημονίων!

| 13/07/2015

#12 Ιουλίου του 2015: Η νύχτα που ποτέ δεν τελείωσε. Το σκοτάδι των γκάνγκστερς των αγορών απλώθηκε χωρίς αιδώ σε Ελλάδα και Ευρώπη. Και ο καπιταλισμός της κρίσης απέδειξε πως δεν αντέχει ούτε «υποψία δημοκρατίας». Το πραξικόπημα συντελέστηκε όντως. Όμως όπως κατέληξε, συντελέστηκε μάλλον όχι ενάντια στην τυπική μορφή της ελληνικής κυβέρνησης (που σχεδιάζει ανασχηματισμούς και νομοθετικό έργο), αλλά ενάντια στη θέληση και τη βούληση του ελληνικού λαού. Όπως αυτή εκφράστηκε στις εκλογές, όπως εκφράστηκε στο δημοψήφισμα, όπως εκφράστηκε σε κάθε στιγμή των αγώνων ενάντια στα μνημόνια και τη λιτότητα όλα αυτά τα τελευταία 5 χρόνια.

Διαβάστε τη συμφωνία με προσοχή, μέσα σε 2000 λέξεις βρίσκεται μία πραγματικότητα δυσβάσταχτη, αβίωτη, διαλυτική για την ελληνική κοινωνία: (οι τονισμοί με bold είναι δικοί μας, όπως και οι σημειώσεις με κόκκινο αποτελούν δικές μας προσθήκες):

[hr]

Η απόφαση της Συνόδου Κορυφής

[hr]

Η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης τονίζει την επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς τις ελληνικές αρχές ως προϋπόθεση για μια πιθανή συμφωνία στο μέλλον για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυριότητα από τις ελληνικές αρχές είναι το κλειδί, και την επιτυχή εφαρμογή και θα πρέπει να ακολουθήσουν πολιτικές δεσμεύσεις.

Ένα κράτος μέλος της ευρωζώνης ζητεί χρηματοδοτική συνδρομή από τον ESM αναμένεται να απευθύνει, όταν είναι δυνατό, ένα παρόμοιο αίτημα στο ΔΝΤ. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση ώστε Eurogroup να συμφωνήσει για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα ζητήσει τη συνέχιση της στήριξης του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από τον Μάρτιο του 2016. (Τα ξημερώματα η μη συμμετοχή του ΔΝΤ σε χρηματοδοτικά προγράμματα στην Ελλάδα αποτελούσε μία από τις δύο κόκκινες γραμμές της κυβέρνησης)

Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωζώνης χαιρετίζει τις δεσμεύσεις της των Ελληνικών αρχών να νομοθετήσουν χωρίς καθυστέρηση μια πρώτη δέσμη μέτρων. Αυτά τα μέτρα, που λαμβάνονται σε πλήρη προηγούμενη συμφωνία με τους Θεσμούς θα περιλαμβάνουν:

Ως τις 15 Ιουλίου:

  • Εξορθολογισμός του συστήματος ΦΠΑ και διεύρυνση της φορολογικής βάσης με αύξηση των εσόδων. (Ήδη στην ελληνική πρόταση περιγράφεται το συγκεκριμένο σημείο. Νησιά, εστίαση κλπ.) 
  • Άμεσα μέτρα για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, ως μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος. (Για το συγκεκριμένο σημείο ο αναγνώστης πρέπει να ανατρέξει στην πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για τις ¨΄αμεσες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό αυξήσεις στις εισφορές, κατάργηση του ΕΚΑΣ, κατάργηση πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, κλπ)
  • Διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ. (Εδώ μάλλον ενόχλησε ιδιαίτερα η αλλαγή της ηγεσίας της ΕΛΣΤΑΤ από τον Γιάνη Βαρουφάκη ως τελευταία πράξη του ως υπουργού Οικονομικών. Όπως και στην Τράπεζα της Ελλάδας η «ανεξαρτησία» είναι προφανές ότι για την ΕΕ σημαίνει τεχνοκράτες της αρεσκείας τους.)
  • Πλήρη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, ιδίως μέσω του Δημοσιονομικού Συμβουλίου που θα τεθεί σε λειτουργία πριν από την οριστικοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) και την εισαγωγή οιονεί αυτόματης περικοπής δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους φιλόδοξους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος μετά από έγκριση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και υπό την προηγούμενη έγκριση των Θεσμών. (Μεταρρυθμίσεις που θα οδηγούν σε ημι-αυτόματες περικοπές δημόσιων δαπανών σε περίπτωση μη επίτευξης δημοσιονομικών πλεονασμάτων.)

Μέχρι τις 22 Ιουλίου

  • Υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η οποία είναι μια πολύ σημαντική αναθεώρηση των διαδικασιών και ρυθμίσεων για το σύστημα αστικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και τη μείωση του κόστους.(Για το συγκεκριμένο σημείο διαβάστε εδώ.)
  • Η μεταφορά του BRRD (σ.σ ευρωπαϊκή οδηγία BRRD (Bank Recovery and Resolution Directive) με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (Το σχέδιο στήριξης των ελληνικών τραπεζών με στόχο την αναίρεση των capital controls κλπ.)

Αμέσως, και μόνο μετά τη νομική υλοποίηση των πρώτων τεσσάρων προαναφερθέντων μέτρων και την έγκριση όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται σε αυτό το έγγραφο από την ελληνική Βουλή, και μετά την επαλήθευση από τους Θεσμούς και το Eurogroup, θα μπορέσει να ληφθεί μια απόφαση που θα αναθέτει στους Θεσμούς να διαπραγματευτούν ένα Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU). Η απόφαση θα ληφθεί με την προϋπόθεση ότι οι εθνικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της Συνθήκης για τον ESM και οι προϋποθέσεις, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.

Προκειμένου να διαμορφωθεί μία βάση για επιτυχημένο συμπέρασμα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθεροποίησης, η ελληνική πρόταση της αναδιαμόρφωσης των μέτρων πρέπει να ισχυροποιηθούν σοβαρά προκειμένου να λάβουν υπόψη την ύφεση της οικονομίας και τη δημοσιονομική θέση της χώρας τον περασμένο χρόνο. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επίσημα να ισχυροποιήσει τις προτάσεις σε έναν αριθμό από τομείς που έχουν αναγνωριστεί από τους Θεσμούς, με ένα ικανοποιητικό και ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομιμοποίηση και εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων δομικά ορόσημα, σημαντικά σημεία και ποσοτικά ορόσημα, ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη κατεύθυνση στην πολιτική που θα ακολουθηθεί το μεσοδιάστημα. Χρειάζεται, σε συμφωνία με τους Θεσμούς, να:

  • Φιλόδοξη αναδιοργάνωση στις συντάξεις και συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να αντισταθμίσουν την δημοσιονομική επίδραση της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου το 2012 σχετικά με την αναμόρφωση των συντάξεων και την εφαρμογή της μηδενικής ρήτρας στο έλλειμμα ή συλλογική συμφωνία για διαφορετικά μέτρα μέχρι τον Οκτώβριο του 2015.
  • Υιοθέτηση πιο φιλόδοξης αγοράς με ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα σχετικά με την εφαρμογή των οδηγιών για την εργαλειοθήκη I του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένου το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή, τις περιόδους των εκπτώσεων, την ιδιοκτησία των φαρμακείων, το γάλα και τα αρτοπαρασκευάσματα, εξαιρούνται τα φάρμακα που χορηγούνται χωρίς τη συνταγή γιατρού, που θα εφαρμοστεί σε επόμενο βήμα, όπως και το «άνοιγμα» των κλειστών επαγγελμάτων (όπως θαλάσσιες μεταφορές). Όσον αφορά την εργαλειοθήκη II του ΟΟΣΑ θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι προηγούμενες ενέργειες.
  • Στις αγορές ενέργειας, θα πρέπει να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός εάν μπορέσουν να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα με αντίστοιχη επίπτωση στον ανταγωνισμό, όπως συμφωνήθηκε από τους θεσμούς.
  • Στην αγορά εργασίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μια τολμηρή αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων και, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες και τις καλύτερες τακτικές, των ομαδικών απολύσεων, σε ευθυγράμμιση με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς. Στο πλαίσιο αυτής της αναθεώρησης, οι πολιτικές στην αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές καλύτερες πρακτικές και δεν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει επιστροφή σε παλαιότερες πολιτικές που δεν είναι συμβατές με το στόχο της προώθησης διατηρήσιμης ανάπτυξης.
  • Να υιοθετήσει τα απαραίτητα βήματα για να ενισχυθεί ο οικονομικός τομέας, συμπεριλαμβανομένων αποφασιστικές ενέργειες για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρα για να ενισχυθεί η διακυβέρνηση του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και των τραπεζών, εξαλείφοντας οποιαδήποτε πιθανότητα πολιτικής παρέμβασης, ειδικά όσον αφορά τις διαδικασίες διορισμού.

Επιπλέον οι ελληνικές αρχές πρέπει να λάβουν τις παρακάτω ενέργειες:

Να αναπτύξουν ένα σημαντικά ενισχυμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με βελτιωμένη διακυβέρνηση. (Το περιβόητο ταμείο. Δείτε παρακάτω. Το μόνο που κατάφερε η κυβέρνηση είναι να μην έχει έδρα στο εξωτερικό. Κατά τα άλλα άμεσα τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού κράτους φεύγουν από τα χέρια του και ουσιαστικά το ΤΑΙΠΕΔ γίνεται ένα ταμείο το οποίο ελέγχουν οι «θεσμοί». Τα περιουσιακά στοιχεία ρευστοποιούνται άμεσα και τα χρήματα που προκύπτουν αποτελούν ουσιαστικά άμεσα ένα μεγάλο κομμάτι του «πακέτου σωτηρίας» και πλέον οι θεσμοί αναλαμβάνουν την πώλησή τους)

Σημαντικά ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σε ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα μετατρέψει σε χρήματα τα περιουσιακά στοιχεία μέσω των ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η νομισματοποίηση των περιουσιακών στοιχείων θα είναι μια πηγή ώστε να καταβληθούν οι προγραμματισμένες αποπληρωμές του νέου δανείου του ESM και για να δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια ισχύος του νέου δανείου συνολικά 50 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% από κάθε ευρώ που απομένει (δηλαδή 50% από τα 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.

Το ταμείο αυτό θα ιδρυθεί στην Ελλάδα και θα διαχειρίζεται από τις ελληνικές αρχές, υπό την εποπτεία των σχετικών ευρωπαϊκών θεσμών. Σε συμφωνία με τους Θεσμούς και βασισμένη στις διεθνείς πρακτικές θα πρέπει να υιοθετηθεί ένα νομιμοποιημένο πλαίσιο ώστε να διασφαλιστών οι διαδικασίες διαφάνειας και η επαρκής τιμολόγηση της πώλησης περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ για τη διαχείριση των κρατικών επιχειρήσεων.

Σε ευθυγράμμιση με τις φιλοδοξίες της ελληνικής κυβέρνησης πρέπει να εκμοντερνιστεί και ενδυναμωθεί σημαντικά η ελληνική διαχείριση και να υπάρξει ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την αύξηση των δυνατοτήτων και την από-πολιτικοποίηση της ελληνικής διαχείρισης. Η αποπολιτικοποίηση της δημόσιας διοίκησης. («Θα φαίνεται σαν ελληνική κυβέρνηση αλλά δεν θα είναι κυβέρνηση.») Μία πρώτη πρόταση θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι τις 20 Ιουλίου μετά από συζήτηση με τους Θεσμούς. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει κι άλλο το κόστος της ελληνικής διοίκησης, ευθυγραμμιζόμενη με το πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους Θεσμούς.

Να ομαλοποιήσει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους Θεσμούς, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων εργασιών επί τόπου στην Αθήνα, ώστε να βελτιωθεί η εφαρμογή και παρακολούθηση του προγράμματος. Η κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς για όλα τα νομοσχέδια στους σχετικούς τομείς, με επαρκή χρονικό περιθώριο πριν τα καταθέσει για δημόσια διαβούλευση ή στη Βουλή. (Ξανά: «Θα φαίνεται σαν ελληνική κυβέρνηση αλλά δεν θα είναι κυβέρνηση.») Η Σύνοδος Κορυφής τονίζει ξανά πως η εφαρμογή είναι το κλειδί και σε αυτό το πλαίσιο χαιρετίζει την πρόθεση των Ελληνικών αρχών να ζητήσουν μέχρι τις 20 Ιουλίου στήριξη από τους Θεσμούς και τα Κράτη Μέλη για τεχνική βοήθεια και ζητά από την ΕΕ να συντονίσει αυτή τη στήριξη από την Ευρώπη.

Με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, η Ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει, με σκοπό την τροποποίηση, νομοθεσίες που εισήχθησαν σε αντίθεση με την συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου, αντιστρέφοντας προηγούμενες δεσμεύσεις ή αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα που δημιουργήθηκαν μετέπειτα. (Η ακύρωση του όποιου κυβερνητικού έργου μέχρι τώρα. Πέρα από το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση όλα τα υπόλοιπα η κυβέρνηση δεσμεύεται να τα επανεξετάσει)

Οι άνωθεν δεσμεύσεις είναι οι ελάχιστες απαιτήσεις ούτως ώστε να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις Ελληνικές αρχές.

Ωστόσο, η Σύνοδος Κορυφής ξεκαθάρισε πως η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει την όποια πιθανή τελική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM, το οποίο θα πρέπει να βασίζεται σε απόφαση επί ολόκληρου του πακέτου (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και της πιθανής χρηματοδοτικής γέφυρας).

Η Σύνοδος Κορυφής λαμβάνει υπόψη τις πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος, ύψους μεταξύ 82 και 86 δις ευρώ, όπως έχουν υπολογιστεί από τους Θεσμούς. Καλεί τους Θεσμούς να διερευνήσουν τις πιθανότητες για μείωση της χρηματοδοτικής κάλυψης, μέσω ενός εναλλακτικού δημοσιονομικού δρόμου ή υψηλότερων εσόδων από αποκρατικοποιήσεις. Η αποκατάσταση της πρόσβασης στην αγορά, που είναι στόχος όλων των προγραμμάτων χρηματοοικονομικής βοήθειας, μειώνει την ανάγκη χρήσης του συνόλου της χρηματοδοτικής κάλυψης.

Η Σύνοδος Κορυφής λαμβάνει υπόψη τις επείγουσες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας που τονίζουν την ανάγκη για πολύ γρήγορη πρόοδο στην επίτευξη απόφασης για το νέο Μνημόνιο Κατανόησης: εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 7 δις ευρώ μέχρι τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δις ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.

Η Σύνοδος Κορυφής αναγνωρίζει τη σημασία του να διασφαλιστεί ότι το Ελληνικό κράτος μπορεί να αποπληρώσει τις καθυστερούμενες οφειλές προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας και να τηρήσει τις δανειακές υποχρεώσεις τις επόμενες εβδομάδες ώστε να δημιουργήσει συνθήκες που επιτρέπουν μια ομαλή κατάληξη των διαπραγματεύσεων. Τα ρίσκα του να μην ολοκληρωθούν γρήγορα οι διαπραγματεύσεις ανήκουν πλήρως στην Ελλάδα. Η Σύνοδος Κορυφής καλεί το Eurogroup να συζητήσει τα θέματα αυτά επειγόντως.

Δεδομένων των άμεσων προκλήσεων του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα, η συνολική καμπύλη χρηματοδότησης του προγράμματος του ESM θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα «μαξιλάρι» ύψους από 10 έως 25 δις ευρώ για τον τραπεζικό τομέα, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανές ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης και κόστη εκκαθάρισης, εκ των οποίων τα 10 δις ευρώ θα διατεθούν άμεσα σε έναν χωριστό λογαριασμό του ESM.

Η Σύνοδος Κορυφής γνωρίζει πως μια γρήγορη απόφαση για ένα νέο πρόγραμμα είναι προϋπόθεση ώστε να ανοίξουν και πάλι οι ελληνικές τράπεζες, ώστε να αποφευχθεί έτσι μια αύξηση ποσών στο συνολικό σχεδιασμό χρηματοδότησης. Η EKT/SSM θα κάνει μια αναλυτική αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Το συνολικό μαξιλάρι θα εξυπηρετήσει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων μετά την πλήρη αξιολόγηση και αφού το νομικό καθεστώς υιοθετηθεί.

Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη διευκόλυνση των πολιτικών κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την πρόσφατη επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος. (Αυτό «κερδίσαμε» για το χρέος) Η Σύνοδος Κορυφής υπενθυμίζει ότι τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης είχαν, καθόλη τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, υιοθετήσει ένα αξιοπρόσεκτο σύνολο μέτρων για την υποστήριξη της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, τα οποίο εξομάλυναν την πορεία εξυπηρέτησης του χρέους της Ελλάδας και μείωσαν σημαντικά το κόστος.

Δεδομένης της προαναφερθείσας κατάστασης, στο πλαίσιο ενός πιθανού μελλοντικού προγράμματος του ESM και σε ευθυγράμμιση με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup τον Νοέμβριο του 2012, το Eurogroup δηλώνει έτοιμο να εξετάσει, αν χρειαστεί, πιθανά νέα μέτρα (πιθανή μεγαλύτερη περίοδο χάριτος και αποπληρωμής) για να εξομαλύνει ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση του χρέους και να εξασφαλίσει πως οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες θα παραμείνουν σε βιώσιμα επίπεδα. (Αυτό «κερδίσαμε» για το χρέος) Αυτά τα μέτρα θα υπόκεινται στον όρο της πλήρους εφαρμογής των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ένα νέο πιθανό πρόγραμμα μεταξύ των ελληνικών αρχών και των θεσμών και θα εξεταστούν μετά την θετική ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Η Σύνοδος Κορυφής τονίζει ότι το ονομαστικό κούρεμα χρέους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική τους δέσμευση να εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους σε όλους τους πιστωτές, πλήρως και εγκαίρως. (Αυτό «κερδίσαμε» για το χρέος)

Υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις που περιέχονται στο παρόν έγγραφο το Eurogroup και το Συμβούλιο των Διοικητών του Ευρωπαίκού Μηχανισμού Χρηματοπιστωτικής Στήριξης (ESM) δύναται , σύμφωνα με το άρθρο 13.2 της Συνθήκης ESM να δώσει εντολή στα αρμόδια όργανα να διαπραγματευτεί ένα νέο πρόγραμμα ΕSΜ, εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της συνθήκης ΕSM, βάσει της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1 .

Για να βοηθήσει τη στήριξη της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα ( μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια ), η Επιτροπή θα συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να διατεθούν έως και 35 δις ευρώ (στο πλαίσιο των διαφόρων προγραμμάτων της ΕΕ) για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των Μικρών και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Ως εξαιρετικό μέτρο και δεδομένης της ιδιαίτερης κατάστασης στην Ελλάδα, η Επιτροπή θα προτείνει να αυξηθεί το επίπεδο της προ – χρηματοδότησης κατά 1 δις ευρώ για να δώσει άμεση ώθηση στις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν από τους συν – νομοθέτες της ΕΕ. Το Επενδυτικό Πρόγραμμα για την Ευρώπη θα προσφέρει επίσης δυνατότητες χρηματοδότησης για την Ελλάδα.

thisiacoup