Όταν οι ιδιωτικοποιήσεις αποτυγχάνουν (..και πάλι)

Σε δήμους επανέρχεται η αποκομιδή απορριμάτων στην Νορβηγία

| 12/07/2018

Στα χέρια των δήμων περνά και πάλι η αποκομιδή οικιακών στερεών απορριμμάτων στην Νορβηγία, όπου μέσα στο χειμώνα η εταιρεία RenoNorden, η οποία είχε αναλάβει τη συγκεκριμένη υπηρεσία σε 140 δήμους, …φαλίρισε.  Στην κατεύθυνση της …επαναδημοτικοποίησης της υπηρεσίας προχώρησαν, ήδη, 13 δήμοι, άλλοι τρεις αποφάσισαν ότι πλέον δεν θα ξανασυζητήσουν με τον ιδιωτικό τομέα για το ζήτημα, και δεκάδες άλλοι το σκέφτονται.

Το συνδικάτο Fagforbundet είχε επανειλημμένως πιέσει για την επαναφορά των υπηρεσιών αυτών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και στους δήμους υπογραμμίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό και θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες από άποψη ποιότητας, σταθερότητας, διοίκησης και ελέγχου, και θα βελτιωθούν οι μισθοί, οι συνθήκες ασφάλειας και η υγειονομική περίθαλψη των εργαζομένων.

Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα απομένει να γίνει η σταθεροποίηση της τάσης αυτής. Ίδιες πηγές αναφέρουν ως «κίνητρα – θετικά σημεία»:

  1. Ο Δημοτικός χαρακτήρας επιτρέπει μακροχρόνιο σχεδιασμό και επενδύσεις αντί του βραχυπρόθεσμου οφέλους και σχεδιασμού επί συγκεκριμένου σκοπού, του ιδιωτικού τομέα.
  2. Παραμένει η τεχνογνωσία στις Δημοτικές Υπηρεσίες.
  3. Εξασφαλίζονται μόνιμες συνθήκες εργασίας και αμοιβών με αξιοπρέπεια.
  4. Τα «σκουπίδια» δεν είναι απορρίμματα είναι υλικά προς αξιοποίηση και κατά συνέπεια πόροι δημιουργίας εισοδήματος που πρέπει να επιστρέφει στους παραγωγούς τους και τέλος τίθεται το ερώτημα… «Οι στρατηγικοί στόχοι της πρόληψης, επαναχρησιμοποίησης επανάκτησης υλικών και ανακύκλωσης, είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν από πρόσκαιρα οικονομικά συμφέροντα αποκομιδής σύμμεικτων;»

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από πλείστα άλλα παραδείγματα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπως είναι η διαχείριση του δικτύου υδροδότησης που πέρασε εκ νέου στους δήμους σε αρκετά σημεία της Γαλλίας, με πρώτο και καλύτερο το Παρίσι, η αντίστοιχη διαδικασία σε αρκετές πόλεις της Γερμανίας όπως και οι σιδηρόδρομοι στη Βρετανία όπου μετά από 20 χρόνια κατά τα οποία η χώρα έζησε κάποια από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, επανήλθαν εν μέρει στην «αγκαλιά» του δημοσίου μέσα από Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα.

Βέβαια, τι να ξέρουν όλοι αυτοί από ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα, των οποίων ο κύριος μοχλός είναι οι… ιδιωτικοποιήσεις…

Πηγές: aftodioikisi.gr, epsu (european Public Service Union)

ola