Στήλη: DiscLab
Νέες μουσικές κυκλοφορίες που διαταράσσουν την κοινή ησυχία (Συλλογική Στήλη)

Για όλα αυτά που δεν θα γίνουν ποτέ….

Για τον νέο δίσκο των Μαρία Λατσίνου & Mokita "Λάρυμνα"

| 26/06/2018

Για τη Μαρία Λατσίνου έχουμε γράψει στο πρόσφατο παρελθόν με αφορμή της κυκλοφορίας του «Μια Ανάσα Μετά: Live @ ΙΛΙΟΝ plus». Το νέο, 2ο της στουντιακό άλμπουμ Λάρυμνα κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό από τη Puzzlemusik, με την οποία άλλωστε έχει κυκλοφορήσει και τα προηγούμενα δύο.

Η διαρκής πορεία της τα τελευταία χρόνια με τους μουσικούς της συνεργάτες και το βασικό στυλοβάτη τού εγχειρήματος Χρήστο Αλεξόπουλο, και η σταθερή συνεργασία τους, γέννησαν τους Mokita ως το επίσημο πλέον συγκρότημα – όχημα συνταξιδιωτών τής Λατσίνου  στο κόσμο της μουσικής. Το σχήμα αποτελούν οι:  Χρήστος Αλεξόπουλος (πιάνο – πλήκτρα), Γιώργος Ανδρουλάκης (κρητική λύρα με συμπαθητικές χορδές), Βάσω Μιχαηλίδου (ακορντεόν, δεύτερα φωνητικά), Γιώργος Λιάπης (ηλ. μπάσο),  Φοίβος Βαλαβάνης (τύμπανα). Mokita είναι λέξη της φυλής Kivila (Παπούα – Νέα Γουινέα) που σημαίνει “Η αλήθεια που όλοι γνωρίζουν αλλά έχουν συμφωνήσει να μη μιλούν για αυτή”

Τα τραγούδια του άλμπουμ Λάρυμνα  ηχογραφήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι σε μια αγροικία στη Λάρυμνα Φθιώτιδας. Με την πολύτιμη βοήθεια του Μανώλη Αγγελάκη το σχήμα έστησε στούντιο και μέσα από τη δημιουργική διαδικασία που ακολούθησε ηχογράφησε σε διάστημα 6 ημερών όλα τα τραγούδια του άλμπουμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχήμα εγκαταστάθηκε στη Λάρυμνα έχοντας ολοκληρωμένα και προβαρισμένα πέντε μόνο από τα τραγούδια του άλμπουμ. Τα υπόλοιπα πέντε γεννήθηκαν επί τόπου κατά την διαδικασία των ηχογραφήσεων. Μετά από κάτι τέτοιο ήταν λογικό το άλμπουμ να αποκτήσει αυτό το όνομα. Τέσσερα από τα τραγούδια του άλμπουμ είναι σε μουσική και στίχους του Χρήστου Αλεξόπουλου, ενώ τα υπόλοιπα είναι συλλογικές συνθέσεις των Mokita και της Λατσίνου (σε διάφορους συνδυασμούς μελών) πάνω σε αρχικές ιδέες του Αλεξόπουλου.

Ακούγοντας τον δίσκο διακρίνεις την καλλιτεχνική ελευθερία που είχαν οι Mokita και η Λατσίνου στις ηχογραφήσεις τόσο όσο αφορά στο επίπεδο της αισθητικής όσο και της ενορχήστρωσης. Κομμάτι – πυλώνας του άλμπουμ είναι ομολογουμένως το «Παγίδα», ένα κομμάτι εννέα και πλέον λεπτών, όπου συναντιούνται η τζαζ, η ψυχεδέλεια, τα Διάφανα Κρίνα και οι Massive Attack….πραγματικά ένα κομμάτι που αξίζει να ακούσει κανείς. Αντίστοιχα ενδιαφέρον έχουν και τα 2 μέρη του «Όλα αυτά που δεν θα γίνουν ποτέ», η καλύτερη συνθετικά στιγμή του δίσκου, πάνω στα οποία η Λατσίνου ξεδιπλώνει για μια ακόμη φορά τις φωνητικές της δυνατότητες, όπως και στο «Σφίγγει ο κλοιός» με τη κλιμακωτή του ένταση. Γενικά η Λατσίνου ακούγεται πιο ώριμη στην χρήση των φωνητικών της δυνατοτήτων αποφεύγοντας ορισμένες «τραβηγμένες»  στιγμές που είχε στο παρελθόν. Το «Κούρος» είναι ένα κομμάτι ροκ δυναμικής με παιχνιδίσματα στο πιάνο, ενώ στο «Σε κώδικα» είναι εμφανής η λογική του jam που χαρακτήρισε τους Mokita και τη Λατσίνου στη Λάρυμνα. Το εναρκτήριο τραγούδι  «Αυτό» είναι μελοποίηση του ποιήματος «Δημοτικό»  από την ποιητική συλλογή της Ευγενίας  Λουπάκη Το σπίτι από μακριά (Μελάνι, 2017).  Οι στίχοι του ρεφραίν στο «Κούρος» είναι αυτούσιο απόσπασμα από το βιβλίο Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα της Αγγελικής Δαρλάση (Μεταίχμιο, 2015).

Το cd κυκλοφορεί σε εξώφυλλο και ένθετο με πρωτότυπα σχέδια της Ελένης Κεσαπίδου και διατίθεται σε όλα τα ενημερωμένα δισκοπωλεία. Η ψηφιακή κυκλοφορία θα είναι διαθέσιμη για download και streaming σε GooglePlay, iTunes, Spotify, Tidal, Deezer και πολλές άλλες ψηφιακές πλατφόρμες.

Ενορχήστρωση: Συμμετοχή και συνεργασία των μουσικών

Παραγωγή: Χρήστος Αλεξόπουλος

Ηχοληψία: Μανώλης Αγγελάκης

Μίξεις: Μανώλης Αγγελάκης με τη συνδρομή του Γιώργου Λιάπη

Mastering: Γιώργος Πρινιωτάκης (Artracks Studios)

Σχεδιασμός Εξωφύλλου – Artwork: Ελένη Κεσαπίδου

Μαρία Λατσίνου& Mokita Facebook Link:εδώ

Puzzlemusik: Επικοινωνία και Links

Site: www.puzzlemusik.com

 E-mail: [email protected]

Facebook: www.facebook.com/puzzlemusik.labelTwitter: www.twitter.com/puzzlemusik
Soundcloud: www.soundcloud.com/puzzlemusik

Κατά βάθος θα ήθελε να παίζει μουσική, αλλά επειδή αυτό το τρένο χάθηκε, γράφει για αυτή και βέβαια όχι από επάγγελμα αλλά από πάθος. Έπειτα από πολυετή θητεία σε περιοδικά και εφημερίδες κατέληξε στο απάνεμο(;) λιμάνι του toperiodiko.gr…