Τι να δείτε στο 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας"

Οι 15 προτάσεις και τα highlights της φετινής διοργάνωσης που έρχεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη.

| 19/09/2018

Από 19 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου, σε μια σειρά κινηματογράφων στο ευρύτερο κέντρο της Αθήνας , πραγματοποιούνται οι καθιερωμένες «Νύχτες Πρεμιέρας» και το αθηναϊκό σινεφίλ κοινό έχει την δυνατότητα να έρθει φέτος σε επαφή με 114 ταινίες μεγάλου μήκους, 67 μικρού μήκους και 3 διαγωνιστικά τμήματα. Την τιμητική τους έχουν τόσο η εγχώρια σκηνή που γνωρίζει άνθηση τα τελευταία χρόνια, όσο και ανεξάρτητες παραγωγές, ντοκιμαντέρ και αφιερώματα(100 χρόνια Ingmar Bergman, Γιώργος Πανουσόπουλος και Πολωνικός Κινηματογράφος, Σινεμά και Ισότητα). Σε αποκλειστικότητα θα προβληθούν έργα με σημαντική διαδρομή στα διαγωνιστικά τμήματα φεστιβάλ ανά την υφήλιο, όπως η μικρού μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη «Third Kind» και το νέο πόνημα του Μπάμπη Μακρίδη σε σενάριο του πρώτου και του Ευθύμη Φιλίππου (Αστακός, Κυνόδοντας, Chevalier) με τίτλο «PITY/Οίκτος». Πιο αναλυτικά:

SEDER-MASOCHISM (2018, ΗΠΑ, 78′)

20/9/18, 18:00, Odeon Όπερα 1

Μια πρωτότυπη πειραματική προσέγγιση της Εξόδου σε animation.

Δέκα χρόνια μετά το βραβευμένο «Sita Sings the Blues», η Νίνα Πέιλι επιχειρεί μια εναλλακτική και περήφανα φεμινιστική εξιστόρηση της βιβλικής Εξόδου μέσα από ένα τριπαρισμένο μιούζικαλ κινουμένων σχεδίων στο οποίο ο Μωυσής, η Παναγία και η φλεγόμενη βάτος (!) συνυπάρχουν αιρετικά με τους Led Zeppelin, την Γκλόρια Γκέινορ και τη Δαλιδά. Προλογίζει ο Πρόεδρος του Animasyros, Βασίλης Καραμητσάνης.

WESTWOOD: PUNK ICON ACTIVIST (2018, Ην. Βασίλειο, 83′)

20/9/18, 20:15, Odeon Όπερα 1

Η αμφιλεγόμενη αλλά ειλικρινής αυτοβιογραφία της ομώνυμης σχεδιάστριας.

Παγκόσμιο σύμβολο του πανκ κινήματος των ’70s. Εκκεντρική και πρωτοπόρος σχεδιάστρια μόδας που έδωσε στις παραμάνες και το καρό άλλη διάσταση. Σταθερό σημείο αναφοράς για την ποπ κουλτούρα και ακούραστη ακτιβίστρια. Οι πολλές και ταραχώδεις ζωές της Βίβιεν Γουέστγουντ, όπως τις αφηγείται για πρώτη φορά η ίδια χωρίς να λογαριάζει τις συνέπειες.

COLD WAR / Ψυχρός Πόλεμος (2018, Πολωνία / Ην. Βασίλειο / Γαλλία, 90′) 20/9/18, 22:00, Ideal

Μια τρυφερή ιστορία που συγκίνησε και διακρίθηκε στα ευρωπαϊκά φεστιβάλ.

Η φλογερή σχέση ενός μαέστρου και μιας ελκυστικής τραγουδίστριας γεννιέται μέσα από τις στάχτες της μεταπολεμικής Πολωνίας, για να δοκιμάσει τις αντοχές της περιπλανώμενη στην ψυχροπολεμική Ευρώπη.Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός της «Ida»(προβάλλεται επίσης στο φεστιβάλ την Κυριακή 30 Σεπτέμβρη) υπογράφει ένα ποιητικό, αισθητικά πανέμορφο και αδιαπραγμάτευτα ρομαντικό οδοιπορικό στα χαρακώματα του έρωτα, το οποίο τιμήθηκε επάξια με το Βραβείο Σκηνοθεσίας του Φεστιβάλ Καννών. Παρουσία του σκηνοθέτη Πάβελ Παβλικόφσκι.

Σ’ Αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ήξερε να Κλαίει /IN THIS LAND NOBODY KNEW

HOW TO CRY (2018, Ελλάδα, 90′)

20/9/18, 18:00, Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Το ελληνικό καλοκαίρι και η θάλασσα του Αιγαίου σε πρώτο πλάνο.

Χωρίς δρόμους, χωρίς λεφτά, χωρίς τράπεζες! Το Αρμενάκι είναι αναμφίβολα ένας αιγαιοπελαγίτικος παράδεισος θυμόσοφων, ερωτοτροπούντων γλεντζέδων, που θα ξελογιάσει έναν Γάλλο ευρωβουλευτή και μια Ελληνίδα οικονομολόγο. Ο Πανουσόπουλος επιστρέφει με μια κωμωδία γεμάτη καλοκαίρι, υγιή τρέλα, έρωτα και πάθος για τη ζωή. Παρουσία συντελεστών

DAS SCHWEIGENDE KLASSENZIMMER / THE SILENT REVOLUTION / Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ(2018, Γερμανία, 111′)

21/9/18, 20:00, Δαναός 1

Μια μικρή στάση εναντίωσης μετατρέπεται σε ένα ενδιαφέρον ψυχογράφημα της ανατολικής Γερμανίας.

  1. Μια ομάδα μαθητών στο Ανατολικό Βερολίνο κρατούν ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της εξέγερσης στη Βουδαπέστη, προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση του κρατικού μηχανισμού. Σε εκλεκτική συγγένεια με τις «Ζωές των Άλλων», ο Κράουμε αντιμετωπίζει την ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας, προσφέροντας μια ψύχραιμη και διεισδυτική ματιά στο εσωτερικό μιας τρομοκρατημένης κοινωνίας.

ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ /ACROSS HER BODY (2018, Ελλάδα, 85′)

21/9/18, 19:00, Δαναός 2 

Τρία ετερόκλητα σώματα αναπαριστούν τη μεταπολεμκή Ελλάδα στη σκιά της Σαντορίνης.

Τρία σώματα: το άχραντο της Παναγίας, το φθαρτό της Σαντορινιάς Γυναίκας και το εγκαταλελειμμένο της Σαντορίνης, που δεν είναι πια αγροτική όσο κάποτε. Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής κοιτάζει νοσταλγικά τα απομεινάρια μιας μέρας, τον χρόνο που αμετάκλητα περνά και ανασυνθέτει μια εικόνα Ελλάδας που στις αναλαμπές του παρελθόντος εξακολουθεί το υποσιτιζόμενο παρόν της. Παρουσία συντελεστών.

 CLIMAX (2018, Γαλλία / Βέλγιο, 95′)

22/9/2018, 22:00, Άστορ
26/9/2018, 22:30, Άστορ

 

Διονυσιακά σκηνικά στα πρότυπα που μας έχει συνηθίσει ο σκηνοθέτης.

Με την καινούργια του ταινία, ο πιο προκλητικός σκηνοθέτης του σύγχρονου γαλλικού σινεμά χορογραφεί έναν clubbed to death εφιάλτη κατά τον οποίο ένα νεανικό πάρτι μετατρέπεται σε επίγεια κόλαση υπό τους ήχους των Daft Punk, του Aphex Twin και του Giorgio Moroder. Δημιουργία 100% Γκασπάρ Νοέ, φτιαγμένη με τη λογική σφοδρής οπτικοακουστικής εμπειρίας, το «Climax» κέρδισε το βραβείο στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του φετινού Φεστιβάλ Καννών.

BEONING / BURNING / ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (2018, Νότια Κορέα, 148′)

25/9/18, 21:45, Δαναός 1

Όταν το «Gone Girl» συνάντησε τον Χαρούκι Μουρακάμι και τον ασιατικό κινηματογράφο.

Ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι εμπνέει σε έναν από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, αλλά και ένα μικρό αριστούργημα πάνω στην ερωτική εμμονή, συγκεντρώνοντας πανηγυρικά τις καλύτερες κριτικές που γράφτηκαν για διαγωνιζόμενη ταινία την τελευταία δεκαετία στο Φεστιβάλ Καννών.

LAS SANDINISTAS! / ΟΙ ΣΑΝΤΙΝΙΣΤΑΣ (2018, Νικαράγουα / ΗΠΑ, 96’)

25/9/18, 18:00, Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Μια φεμινιστική ματιά στον αγώνα των γυναικών της Νικαράγουα για γη και ελευθερία.

Πώς είναι δυνατόν να ηγείσαι μιας πολιτικής και κοινωνικής επανάστασης και έπειτα να διαγράφεσαι από την Ιστορία επειδή είσαι γυναίκα; Επαναστάτριες που πρωτοστάτησαν στην ανατροπή της δικτατορίας στη Νικαράγουα το 1979, οι γυναίκες Σαντινίστας παραγκωνίστηκαν από τους άνδρες συναγωνιστές τους και είδαν ό,τι έχτισαν για χρόνια να γκρεμίζεται. Η μάχη εναντίον του σεξισμού και κάθε είδους ανισότητας γι’ αυτές δεν τελείωσε ποτέ. Προλογίζει η Ιστορικός, Τασούλα Βερβενιώτη.

Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Είσοδος ελεύθερη

Με ελληνικούς υπότιτλους βάσει διαλόγου 

JIANG HU ER NV / ASH IS PUREST WHITE / ΟΙ ΣΤΑΧΤΕΣ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ

(2018, Κίνα / Γαλλία / Ιαπωνία, 141′)

26/9/18, 21:45, Δαναός 1

Όταν το «In the Mood for Love» αποκτά την σύγχρονη ματιά του γκανγκστερικού δράματος.

Μικρομαφιόζος της κινεζικής επαρχίας επιβιώνει της επικείμενης δολοφονίας του χάρη στην παρέμβαση της συντρόφου του, η οποία όμως καταλήγει στη φυλακή. Ό,τι ξεκινάει ως ένα στιλιζαρισμένο γκανγκστερικό δράμα, εξελίσσεται στο διεγερτικό χρονικό της ανιδιοτελούς αγάπης μιας αλύγιστης γυναίκας, δια χειρός ενός από τους μέγιστους σκηνοθέτες του σύγχρονου ασιατικού σινεμά, υπεύθυνου για τα πολυβραβευμένα «Still Life» και «A Touch of Sin».

POCIAG / NIGHT TRAIN / ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΤΡΕΝΟ (1959, Πολωνία, 99′)

26/9/18, 22:15, Odeon Όπερα 1 

Το ερωτικό δράμα συναντά το μυστήριο και το νουάρ.

Καθώς ένα τρένο ταξιδεύει κατάμεστο μέσα στη νύχτα, ανάμεσα στους επιβάτες του ενδέχεται να βρίσκεται κι ένας δολοφόνος. Τεχνικό επίτευγμα για την εποχή του, βραβευμένο για το λόγο αυτό στο Φεστιβάλ Βενετίας, το εκπληκτικό φιλμ του Καβαλέροβιτς κατορθώνει και χωράει στα βαγόνια του ένα θρίλερ μυστηρίου, ένα καλά μεταμφιεσμένο κοινωνικό σχόλιο,ένα ερωτικά φορτισμένο δράμα κι ένα μοντέρνο νουάρ.

THE PRICE OF EVERYTHING / ΟΛΑ ΓΙΑ ΠΟΥΛΗΜΑ (2018, ΗΠΑ, 98′)

28/9/18, 20:15, Άστορ 

Ένα ντοκιμαντέρ που θέτει καίρια ερωτήματα για την σύγχρονη τέχνη. Αν κάθε έργο τέχνης έχει την τιμή του, τότε ποιος αποφασίζει γι΄ αυτήν; Κι αν ο σύγχρονος καλλιτεχνικός κόσμος έχει πλέον μετατραπεί σε ένα αδίστακτο χρηματιστήριο, ποιος φέρει την ευθύνη; Τις προκλητικές ερωτήσεις, αλλά και τις αποκαλυπτικές απαντήσεις προσφέρει ο σκηνοθέτης που διεκδίκησε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ με το εξαιρετικό «My Architect», βάζοντας και φέτος πλώρη για το ίδιο βραβείο.

Παρουσία του σκηνοθέτη Ναθάνιελ Καν

CHINATOWN – ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ/ CHINATOWN – THE THREE SHELTERS

(2018, Κύπρος / Ελλάδα, 91′)

28/9/18, 21:30, Δαναός 1

Ένα σκοτεινό παραμύθι εκδίκησης, με σκηνές δράσης και πολεμικών τεχνών.

Στα 18 της η Κλειώ μαθαίνει ότι ο πατέρας της δολοφονήθηκε από την κινεζική μαφία και ορκίζεται εκδίκηση. Σκοτεινό παραμύθι τοποθετημένο στην καρδιά της Αθήνας, με τους Κατερίνα Μισιχρόνη, Θέμις Μπαζάκα και Γιάννη Στάνκογλου στην πρώτη ταινία πολεμικών τεχνών που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Παρουσία συντελεστών

 MELAN*CHOLIA (2018, Ελλάδα, 52′)

28/9/18, 19:00, Δαναός 2

Ασθενείς κάθε ηλικίας περιγράφουν τα προσωπικά τους βιώματα, δίνοντας πρόσωπο στην αφηρημένη έννοια της Μελαγχολίας.

Ασθενείς κάθε ηλικίας καταθέτουν την προσωπική τους μάχη με την κατάθλιψη, την ώρα που επαγγελματίες των δομών Ψυχικής Υγείας καταδεικνύουν μέσα από την καθημερινή τους εμπειρία τον καταλυτικό ρόλο της οικονομικής κρίσης στην έξαρση των ψυχικών νόσων. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους Βασίλη Φωτόπουλο, Ψυχίατρο & Διευθυντή Ψυχιατρικής στο Δρομοκαΐτειο και Ειρήνη Μητσάκη, νοσηλεύτρια στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κορυδαλλού.

 Περισσότερες πληροφορίες: aiff.gr