Φοιτητές και φοιτήτριες της Αλβανίας εντείνουν τον αγώνα για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία

| 19/12/2018

Αναδημοσίευση από “Τα Βαλκάνιά μας”

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της Αλβανίας συνεχίζουν και εντείνουν τον αγώνα τους για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και μια καλύτερη ζωή.
Παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης αρχικά να τους δυσφημίσει και αργότερα να τους σύρει σε έναν προσχηματικό διάλογο, οι φοιτητές/τριες απάντησαν πώς δεν έχουν τίποτα να συζητήσουν αν δεν αποσυρθεί ο νόμος για τα δίδακτρα και δε γίνουν δεκτά και τα υπόλοιπα αιτήματά τους για μεγαλύτερη συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση των ιδρυμάτων.


Τις τελευταίες μέρες πορείες και συγκεντρώσεις γίνονται από φοιτητές πολλών σχολών οι οποίοι άρχισαν να κλιμακώνουν τις μορφές δράσης τους. Πλέον πραγματοποιούν συνελεύσεις και βάζουν λουκέτο στις σχολές τους για να κατέβουν στη διαδήλωση ενώ γίνονται και αποκλεισμοί δρόμων.

Οι φοιτητές της γειτονικής χώρας έχουν παρόμοια προβλήματα με τους φοιτητές στην Ελλάδα αλλά και η λάσπη που εκτοξεύεται εναντίον τους από την κυβέρνηση και τα ΜΜΕ είναι ίδιας ποιότητας. “Αποτυχημένοι”, “άνθρωποι των σπηλαίων”, “τεμπέληδες” κ.ο.κ.

Βγήκα από τη σπηλιά (του Πλάτωνα).

Πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση Ράμα πήρε πίσω την αύξηση των διδάκτρων αλλά δήλωσε αναρμόδια για την ικανοποίηση των υπολοίπων αιτημάτων των φοιτητών παραπέμποντας στις διοικήσεις των πανεπιστημίων. Οι φοιτητές/τριες δήλωσαν ότι δεν κάνουν πίσω και πρόσθεσαν νέα αιτήματα που πολιτικοποιούν περαιτέρω τη σύγκρουση.

Πιο συγκεκριμένα πλάι στα τέσσερα αρχικά κεντρικά αιτήματα (όχι στην αύξηση των διδάκτρων για τους φοιτητές που κόβονται σε μαθήματα, 50% μείωση διδάκτρων, βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στις φοιτητικές εστίες, προσθήκη ενός εκπροσώπου των φοιτητών στα Συμβούλια των Ιδρυμάτων) προστίθενται νέα που αφορούν στον εκδημοκρατισμό της διοίκησης των πανεπιστημίων και τη στροφή στη δωρεάν παιδεία.

Κάποιοι φοιτητές/τριες, όπως αυτοί του Γεωπονικού πανεπιστημίου, τώρα ζητούν να θεσμοθετηθεί η δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση από το έτος 2020-21, χρηματοδότηση φοιτητικών δραστηριοτήτων από ειδικό κονδύλι των ιδρυμάτων, υποτροφίες για όλους/ες τους υποψήφιους διδάκτορες, αύξηση της βαρύτητας της φοιτητικής ψήφου για την εκλογή διοικήσεων του πανεπιστημίου από το 10% στο 40%.

 

.