Auditorium

Στα περίτεχνα μουσικά μονοπάτια

auditorium-1050x700
Γράφει ο Αντώνης Ν. Φράγκος - Auditorium - Auditorium, Μουσική - 09/01/2017

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz & Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.


%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b7%cf%831

Ηχογραφημένο στην Πολωνία το νέο πόνημα των Ghedalia Tazartes, Paweł Romańczuk και Andrzej Załęski, με τίτλο “Carp’s Head”, δεν χωρά ουδεμία κατηγοριοποίηση, με τον ιδιότυπο Γάλλο καλτ μουσικό, Tazartes, να τραγουδά σε όλους τους τόνους αυτοσχεδιάζοντας δραματικά κατά το δοκούν και τους δυο Πολωνούς στα κάθε είδους κρουστά και διάφορα άλλα όργανα και ηλεκτρονικά, να δημιουργούν ένα ακουστικό περιβάλλον που ο ρυθμός του αλλάζει διαρκώς κατεύθυνση, φθάνοντας ακόμη και στα όρια του θορύβου, για να επιστρέψει γρήγορα σε περισσότερο χαλαρές, ρομαντικές, θα λέγαμε, καταστάσεις.

info: monotyperecords.com


%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b7%cf%832

Εκ Γλασκώβης, της Σκωτίας, ο Gareth Dickson έρχεται με το τέταρτο, κατά σειρά, δίσκο του να επιβεβαιώσει τις δημιουργικές επιλογές του: ένας καλώς εννοούμενος μοντέρνος κλασικισμός, ατμοσφαιρικός – επηρεασμένος από την φολκ του Nick Drake  και τις αμπιεντικές καταστάσεις του Brian Eno – το ”Orwell Court” κυριαρχείται από την κρυστάλλινη ακουστική κιθάρα του Σκοτσέζου και τις αντηχήσεις της αλλά και τις σκοτεινές μελωδικές του γραμμές. Αιθέριο στην ακρόασή του το άλμπουμ κλείνει, όχι τυχαία, με το κομμάτι των Joy Division, “Atmosphere”. Στο εισαγωγικό τραγούδι συμμετέχει και η μεγάλη όμως ελάχιστα γνωστή, Αγγλίδα τραγουδίστρια, Vashti Bunyan.

info: discolexique.com


%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b7%cf%8333

Μια σημαντική κυκλοφορία, αυτή της Γιαπωνέζας πιανίστριας, Keiko Shichijo, που ερμηνεύει μουσικές του Αρμένιου μοναχού, Komitas Vardapet, κομμάτια που έγραψε το 1906 στο Παρίσι. Το “Six Dances” είναι ακριβώς ένας κύκλος επτά συνθέσεων βασισμένων σε πρωτότυπες χορευτικές μελωδίες της Αρμενίας. Ο δίσκος γράφτηκε σε ένα παλιό αρχοντικό στο Άμστερνταμ ενώ το πιάνο ήταν Steinweg του 1880! Τόσο ο χώρος όσο και οι έξι χοροί του Komitas – για την σπουδαιότητα του οποίου ως δημιουργού πολλά μπορούν να ειπωθούν – φανερώνουν την θαυμαστή δουλειά του πιο γνωστού αντιπρόσωπου της σύγχρονης αρμενικής μουσικής αλλά και την ώριμη εκτέλεση της Shichijo.

info: www.makkumrecords.nl


%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b7%cf%8344

Στο νέο άλμπουμ του Φιλανδού πιανίστα, Iiro Rantala, συνεργάζονται και παίζουν ο γνωστός μας Lars Danielsson στο ακουστικό μπάσο και ο Peter Erskine στα κρουστά. Το “How Long Is Now?” δεν αποτελεί ακόμη ένα αφιέρωμα όπως μας συνηθίζει τελευταία ο Rantala – στον John Lennon, σε διάφορους τζαζίστες ή συνθέτες κλασικής και μοντέρνας σύνθεσης – αλλά και εδώ εμφιλοχωρούν κομμάτια του Hendrix, του Kenny Barron και του… Μπαχ! Αφήνοντας στην άκρη την “σοβαρότητα” ενός τζαζ τρίο δίνει στις συνθέσεις του μια χαρούμενη και γκρουβάτη αίσθηση που είναι απόλαυση να τις ακούς.

info: facebook.com


%ce%b1%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd%ce%b7%cf%8355

Από τα πιο γνωστά νέα σύνολα της αθηναϊκής μουσικής σκηνής, οι Wolfy Funk Project κυκλοφόρησαν τον πρώτο τους Lp υπό τον τίτλο, “Mindtrap”. Στο πρότζεκτ της κολλεκτίβας μετέχουν και οι MC Yinka, Thalia (φωνή), Γιώργος Κόλτσιου (κιθάρα) Γιάννης Κασσέτας και Βασίλης Σαλτίκης, βαρύτονο και τενόρο σαξόφωνο αντίστοιχα. Εδώ, το σόουλ – φανκ έχει την τιμητική του, ενίοτε και το χιπ – χοπ αλλά είναι ο τρόπος που οι WFP διαχέουν την έντονη ρυθμικά μουσική τους, η άνεσή τους να περνούν διαμέσου των στιλ και να στέλνουν το μήνυμά τους τόσο μουσικά όσο και κοινωνικά.

info: wolfyfunkproject.bandcamp.com