Στήλη: Auditorium

ECM MUSIC IV

Δισκογραφικές προτάσεις από την θρυλική δισκογραφική

| 18/10/2017

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz& Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.

22366713_688627897993550_8263097337747733459_n

Γεννημένος στην Γερμανία- μόνιμος κάτοικος Νέας Υόρκης, ο Theo Bleckmann– βοκαλίστας, τραγουδιστής- συγκεντρώνει στοElegy– τον   πρώτο του δίσκο, ως leader- μερικούς δεινούς μουσικούς- ηλεκτρική κιθάρα, πιάνο, ακουστικό μπάσο, κρουστά- μια χαμηλών τόνων ατμοσφαιρική μπάντα, όπου πέρα από την ερμηνεία τεσσάρων κομματιών με στίχους δικούς του- υπάρχουν φωνητικές παρεμβάσεις σε όλα τα’ άλλα- – με καλύτερες στιγμές τα, “Fields” και “Take My Life”,  δίνοντας ούτως την ευκαιρία να ακούσει κανείς το «άμπιεντ»  κουϊντέτο με επικεφαλής έναν αιθέριο ερμηνευτή που προχωρά μπροστά την παράδοση του τζαζ τραγουδιού.

[hr]

22310603_688627264660280_1959318825063863811_n (1)

Στο τρίτο του άλμπουμ για την ECM, ο Ελβετός πιανίστας Colin Vallon και οι συνεργάτες του- Patrice Moret  ακουστικό μπάσο και  Julian Sartorius κρουστά- δείχνουν να ολοκληρώνουν παλιότερες ιδέες τους ήδη από τα πρώτα κομμάτια του Danse έτσι όπως ακούγονται τα “Sisyphe” και “Tsunami”. Βεβαίως, είναι το πιάνο που κρατά τον ρυθμό, παρεμβαίνει μελωδικά και συγκροτεί τις συνθέσεις είναι, όμως, η όλη αίσθηση του γκρουπ, οι απαλοί αλλά συνεχείς και αδιάκοποι ρυθμοί που κορυφώνουν η μουσική μέσα από περιεκτικούς αυτοσχεδιασμούς και ατονάλ διαθέσεις.

[hr]

22309115_688628594660147_6989441104207199496_n

Γιορτάζοντας την δεκάχρονη συνεργασία του, το τρίο, του Γερμανού Benedikt Jahnel ( πιάνο), του Ισπανού Antonio Miguel ( ακουστικό μπάσο) και του Καναδού Owen Howard (κρουστά), κυκλοφορεί το The Invariant, που εμφορείται απ’ τα πιανιστικά «πατρόν» του Jahnel επηρεασμένα από το «μπαρόκ», ίσως και από ένα μετά- σουϊνγκ ύφος. Με συνθέσεις χαμηλών τόνων, δουλεμένες εξαιρετικά- άψογη η συνεργασία ανάμεσα στους μουσικούς- ακούστε την εισαγωγή του “Part Of The Game”- και με ανορθόδοξα πολλές φορές ρυθμικά μέτρα τα κομμάτια απαιτούν επισταμένη ακρόαση.

[hr]

22310366_688627551326918_1484931316996426748_n

Ο  Αμερικανός κιθαρίστας John Abercrombie που ηχογραφούσε για την ECM από το 1974 έχει εδώ το δεύτερο δίσκο του με το κουαρτέτο – Marc Copland, πιάνο, Drew Gress, ακουστικό μπάσο και Joey Baron, κρουστά. Το Up and Coming είναι, δυστυχώς, η τελευταία δουλειά του καθώς έφυγε απ’ την ζωή πριν λίγες εβδομάδες. Άλμπουμ με εξαιρετικούς διαλόγους ανάμεσα στην κιθάρα και στο πιάνο, με την σθεναρή υποστήριξη του ρυθμικού τομέα. Στο πνεύμα του μπι- μποπ με νεωτεριστική πάντοτε διάθεση, ρέουσα μουσική- πέντε συνθέσεις του Abercrombie συν δυο του Copland και το “Nardis” του Miles Davis ερμηνευμένο στο ύφος του Bill Evans όπως έγραψαν κάπου.

[hr]

22366412_688628211326852_6589584459228742051_n

Φιλόδοξη η προσπάθεια του Νορβηγού σαξοφωνίστα Trygve Seim να μελοποιήσει στίχους του Πέρση ποιητή Τζαλαλουντίν Ρουμί στο Rumi Songs, με συνεργάτες την συμπατριώτισσά του, μέτζο- σοπράνο, Tora Augestad, τον σπουδαίο ακορντεονίστα Frode Haltl και τον Svante Henryson στο βιολοντσέλο. Με σύγχρονες, γλαφυρές, μεταφράσεις στην αγγλική γλώσσα και τις σπουδές του Seim (σοπράνο, τενόρο) στα μελίσματα, σε μια οριενταλίστικη αλλά και με στοιχεία νορβηγικής φολκ εκδοχή η οποία ακούγεται κάπως ασυνήθιστη αλλά ταυτόχρονα άκρως απολαυστική!

Info

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.