WEIRD HISTORY DAYS- Στο Εργοστάσιο των Τρένων, 10 Ιουνίου

Η εκβιομηχάνιση της χώρας μέσα από το εργοστάσιο συντήρησης των ελληνικών σιδηροδρόμων

18870618_1943742025858357_820446702_o
ToPeriodiko Admin Team - Agenda, ΙΣΤΟΡΙΑ, Μη (ξε)χάσετε - 05/06/2017

Η Ομάδα hιστορισταί με τη συνεργασία της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού επισκέπτεται το μεγαλύτερο και εν ενεργεία εργοστάσιο συντήρησης των ελληνικών σιδηροδρόμων στη Λεύκα του Πειραιά και αφηγείται μια ιστορία για την εκβιομηχάνιση της χώρας.

Πρόκειται για μία έκταση 48 στρεμμάτων με εντυπωσιακές εγκαταστάσεις που χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου αιώνα και φτάνουν έως το σήμερα. Στη διαχρονική λειτουργία τους αποτυπώνεται το σύνολο των θετικών και αρνητικών πτυχών των κατά καιρούς προσπαθειών για οικονομικό εκσυγχρονισμό.

Πώς και πότε αναπτύσσεται το δίκτυο μεταφορών της Ελλάδας; Πώς δημιουργούνται οι βιομηχανικές ζώνες της Αττικής και ποιος ο ρόλος του Πειραιά; Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν μία διαδρομή διάρκειας 1.30 ώρας και να επισκεφτούν το εσωτερικό των πιο εμβληματικών κτιρίων.

Σιδηδρομικοί και μηχανολόγοι καταθέτουν επί τόπου τη μαρτυρία τους από τα χρόνια ακμής του χώρου και την εργασιακή τους εμπειρία από τη συντήρηση των τρένων.

ΣΑΒΒΑΤΟ, 10-06-2017, 11.30 πμ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ (με κράτηση έως την Τετάρτη 7 Ιουνίου2017 στο email: [email protected])

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Η ΟΜΑΔΑ

Οι hιστορισταί συστήθηκαν ως πολιτιστική Ομάδα πριν από (2) χρόνια με στόχο την προώθηση και ανάδειξη στην Ελλάδα της ιδέας και της πρακτικής της “Public History”. 

Μέσα από προγράμματα που περιλαμβάνουν από διοργάνωση ιστορικού φεστιβάλ έως παραγωγή ντοκιμαντέρ, άνοιγμα δυσπρόσιτων ιστορικών χώρων, διαχείριση αρχείων κ.α, η Ομάδα hιστορισταί προτείνει μια διαφορετική αισθητική στη δημόσια εκφορά της Ιστορίας, επιχειρεί να την εμπλέξει με τις Τέχνες, να δώσει εναλλακτικές στη χρήση των ιστορικών ντοκουμέντων και της ιστορικής πληροφορίας, να δημιουργήσει ένα έργο ποικιλοτρόπως αξιοποιήσιμο στην εκπαίδευση, τον τουρισμό, τον πολιτισμό.

  • Αναβάθμιση και ανάδειξη των μουσειακών χώρων
  • Συμμετοχή στο branding και re-branding πόλεων, τόπων, περιοχών
  • Παροχή περιεχομένου σε τεχνολογικές προσφερόμενες υπηρεσίες (mobile apps, web tv, μηχανές αναζήτησης)
  • Σύνδεση της εγχώριας εκπαιδευτικής διαδικασίας εκμάθησης της ιστορίας με τάσεις και ρεύματα του εξωτερικού.