Πληρώνουν ή όχι οι πολίτες για να λάβουν ψυχολογική υποστήριξη στο 10306;
Το 5ψηφιο νούμερο που υποστηρίζεται από εθελοντές λειτουργεί προς όφελος των παρόχων ή των πολιτών;

Είναι προφανές ότι εν μέσω της επιδημίας του Covid 19, οι κυβερνώντες θεωρούν, μάλλον, ότι τα μέτρα «αυτοπεριορισμού» οδηγούν και σε σταθερή μείωση της πνευματικής λειτουργίας των πολιτών. Δεν μπορεί αλλιώς να εξηγηθεί πώς θεωρούν απολύτως λογικό να δίνονται χρήματα κυρίως σε εργοδότες (πχ 21 + 11 εκατομμύρια ευρώ σε ιδιοκτήτες ΜΜΕ – καναλιών, σε ιδιοκτήτες ιδιωτικών κλινικών αυξάνοντας το ημερήσιο νοσήλιο σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα για τη διενέργεια εξετάσεων σχετικών με το Covid 19) αλλά να μην γίνεται καμία μόνιμη πρόσληψη στο ΕΣΥ παρά μόνο στην καλύτερη περίπτωση με συμβάσεις δίχρονες, να καταγγέλλεται ακόμη και τώρα έλλειψη προστατευτικών μέσων ακόμη και στα νοσοκομεία αναφοράς και να χρεώνεται, σύμφωνα τουλάχιστον με καταγγελίες παρά τα περί του αντιθέτου δημοσιεύματα, ακόμη και η γραμμή κλήσης για ψυχολογική στήριξη 10306 που διαφημίζεται (με τα 11 εκατομμύρια που προαναφέρθηκαν) στα κανάλια, μια γραμμή προφανώς απολύτως απαραίτητη στις εντελώς πιεστικές και ιδιάζουσες συνθήκες που βιώνει η κοινωνία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΟΔΥ «για τη γραμμή συνεργάζονται η Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης & Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), ο μη κερδοσκοπικός Σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων». Από τη φράση αυτή, προκύπτει, εκτός και αν κάνουμε λάθος, ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς προσφέρουν εθελοντική εργασία στην προσπάθεια ψυχολογικής υποστήριξης του πληθυσμού. Υπάρχουν φυσικά και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες εθελοντών ψυχολόγων και ψυχιάτρων, (πχ ο Ιστός), αλλά η επίσημη παρέμβαση του κράτους για την ψυχολογική υποστήριξη των πολιτών εκφράζεται στο 10306.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα το υπουργείο Υγείας, οι πολίτες, όταν νοιώσουν την ανάγκη, μπορούν να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 10306, όπου θα έχουν τις παρακάτω επιλογές:
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης σε 24ωρη λειτουργία.
- Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα, από τις 8:00 έως τις 20:00.
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών σε 24ωρη λειτουργία.
- Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού από τις 8:00 έως τις 20:00.
- Παροχή κοινωνικής στήριξης από τις 8:00 έως τις 20:00.
Στο σχετικό σποτ που προβάλλεται στα κανάλια δεν αναφέρεται πουθενά ρητώς ότι δεν υπάρχει χρέωση. Σε δημοσιεύματα υποστηρίζεται ότι η κλήση είναι δωρεάν. Ωστόσο υπάρχουν καταγγελίες ότι υπάρχει χρέωση και μάλιστα ανά λεπτό τηλεφωνικής συνομιλίας ανάλογα με τον τηλεφωνικό πάροχο.
Είναι δυνατόν ακόμη και τώρα, εν μέσω πανδημίας και σε μια φάση που πάρα πολύς κόσμος βιώνει ήδη οικονομική στενότητα και βρίσκεται ενώπιον του εφιάλτη της ανεργίας και της τραγικής φτωχοποίησης όταν αρθούν τα μέτρα «αυτοπεριορισμού», να καλείται ο ίδιος αυτός κόσμος να πληρώσει και την επικοινωνία του με την εθελοντική προσφορά φορέων για την ψυχολογική του στήριξη; Ας υπάρξει τουλάχιστον μια συγκεκριμένη, σαφή και σοβαρή απάντηση από το υπ. Υγείας.