Κινηματογράφος
Τα 75 καρέ που άλλαξαν την πορεία του κινηματογράφου
(part 1,1902-1962)
Έφη Καραχάλιου |
19/04/2017
Ο κινηματογράφος δεν είναι τίποτα άλλο από την τεχνική της οπτικοποίησης και της καταγραφής της κίνησης, η οποία πραγματώνεται με την γρήγορη προβολή μιας αλληλουχίας εικόνων, γνωστών και ως καρέ. Επομένως, συμπεραίνουμε ότι το καρέ αποτελεί κομβική έννοια στην απόδοση της εικόνας. Τοποθετώντας, λοιπόν, λήψεις από ταινίες-σταθμούς σε χρονολογική σειρά, επιχειρούμε να θυμηθούμε την όλη πορεία εξέλιξης της έβδομης τέχνης.
- La Voyage Dans La Lune (1902) – Το διαστημόπλοιο προσκρούει στην επιφάνεια της Σελήνης
- Nosferatu (1922) –Ο Κόμης-βαμπίρ Graf Orlok βγαίνει για βραδινό «κυνήγι»
- Battleship Potemkin (1925) –Το καλάθι με το μωρό πέφτει στα σκαλιά της Odessa
- Metropolis(1927) – Η Maria το ρομπότ έρχεται στην ζωή
- Frankenstein (1931) –Το πρώτο πλάνο που βλέπουμε το Τέρας
- King Kong (1933) –Ο King Kong πάνω στο Empire State Building
- Snow White and the Seven Dwarfs (1937) –Η κακιά μάγισσα με το δηλητηριασμένο μήλο
- Gone With the Wind (1939)- Η ατάκα «Frankly, my dear, I don’t give a damn»
- Citizen Kane (1941)- H αινιγματική λέξη «Rosebud» στην αρχή
- Casablanca (1942)- Ο δακρύβρεχτος αποχωρισμός του Rick και της Ilsa
- Breakfast at Tiffany‘s (1961)- Η πρωταγωνίστρια κοιτά τις βιτρίνες της Νέας Υόρκης