Το ασίγαστο πάθος για τα βιβλία

Ένας εντελώς προσωπικός απολογισμός για το σωτήριο έτος 2023

| 01/01/2024

Το τελετουργικό επαναλαμβάνεται με τα βιβλία που διαβάσαμε, διαβάζουμε και  θα διαβάσουμε στο εγγύτερο  μέλλον. Σε αυτό το τεύχος εισχώρησαν δοκίμια τινά που διαβάζονται και ως μυθιστορήματα. Φυσικά, όπως κάθε χρόνο δεν τίθεται αξιολογική σειρά ενώ η παρουσία των νουάρ είναι, ως συνήθως, αρκετά ενισχυμένη. Αυτά ως πρώτη δόση καθώς έπεται και Β’ μέρος!

 

 

 

 

 

 

 

Jacques Moulins – “Το ξύπνημα του κτήνους” (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

 

 

 

 

 

 

Αλέξις Ραβέλο – “Η στρατηγική του Πεκινουά” (Εκδ. Carnivora)

 

 

 

 

 

 

 

 

Marin Ledun – “Την ψυχή τους στο διάβολο” (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

 

 

 

 

 

 

 

Paco Ignacio Taibo II – “Μια εύκολη υπόθεση” (Εκδ. Έρμα)

 

 

 

 

 

 

 

Miguel Amorós – Ο Ντουρρούτι στον Λαβύρινθο” (Εκδ. Ναυτίλος)

 

 

 

 

 

 

 

Patrick Raynal – “Καιρός για πόλεμο” (Εκδ. Πόλις)

 

 

 

 

 

 

 

Derek Raymond – ” Ήμουν η Ντόρα Σουάρεζ” (Εκδ. Έρμα)

 

 

 

 

 

 

 

Frédéric Paulin – “Η νύχτα που έπεσε στις ψυχές μας (Εκδ. Πόλις)

 

 

 

 

 

 

 

Jean Amila – ” Ο χασάπης  του Υρλύ” (Εκδ. Oposito)

 

 

 

 

 

 

 

Αρμάντο Ρομέρο – “Μια νύχτα στους σταυρούς” (Εκδ. Τόπος)

 

 

 

 

 

 

 

Μενέλαος Χαραλαμπίδης – “Οι Δωσίλογοι” (Εκδ. Αλεξάνδρεια)

 

 

 

 

 

 

 

Georges Simenon – “Αναμνήσεις του Μαιγκρέ” (Εκδ. Άγρα)

 

 

 

 

 

 

 

Καρλ Μάρξ – “Η 18η Μπρυμαίρ  του Λουδοβίκου Βοναπάρτη” (Εκδ. Αντίποδες)

 

 

 

 

 

 

 

Γιασμίνα Χάντρα – “Για την αγάπη της Έλενας” (Εκδ. Πατάκη)

 

 

 

 

 

 

 

Annie Ernaux – “Η εμμονή” (Εκδ. Μεταίχμιο)

 

 

 

 

 

 

 

Claire Keegan – “Πολύ αργά πια” (Εκδ. Μεταίχμιο)

 

 

 

 

 

 

 

Τόμας Λιγκότι – “Teatro Grottesco” (Εκδ. Αντίποδες)

 

 

 

 

 

 

 

Θρανθίσκο Άλβαρεθ – “Αυγουστιάτικη βροχή” (Εκδόσεις των Συναδέλφων)

 

 

 

 

 

 

 

Γκιστάβ Φλομπέρ -“Μαντάμ Μποβαρί” (Εκδ. Ψυχογιός)

“”

 

 

 

 

 

 

Lola Ridge – “Το σώμα που πονά/ Ο καθρέφτης του κόσμου” (Εκδ. Κείμενα)

 

 

 

 

 

 

 

Τόμας Χάρντυ – “Μακριά απ’  το αγριεμένο πλήθος” (Εκδ. Καστανιώτη)

 

 

 

 

 

 

 

Cecile Pin – “Περιπλανώμενες ψυχές” (Εκδ. Διόπτρα)

 

 

 

 

 

 

 

Παντελής Μπουκάλας – “Ο Πέτρος της Μάνης και το φάσμα των φατριών” (Εκδ. Άγρα)

 

 

 

 

 

 

 

S.A. Cosby – “Δάκρυα ξυράφι” (Εκδ. Gutenberg)

 

 

 

 

 

 

 

J.M. Coetzee – “Ο πολωνός” (Εκδ. Διόπτρα)

 

 

 

 

 

 

 

Iris Murdoch – ” Η καμπάνα” (Εκδ. Διόπτρα)

 

 

 

 

 

 

 

Χάραλντ Λούντερς – “Παράτα τον Θεό στην ησυχία του” (Εκδ.ΚΨΜ)

 

 

 

 

 

 

 

Roberto Bolaño – ” Νυχτωδία  της Χιλής” (Εκδ. Άγρα)

 

 

 

 

 

 

 

Κλαούντιο Μάγκρις – ” Ένα ατελείωτο ταξίδι” (Εκδ. Καστανιώτη)

 

 

 

 

 

 

 

Jennifer Richard – “Ο Διάβολος μιλάει όλες τις γλώσσες” (Εκδ. Ποταμός)

 

 

 

 

 

 

 

Georges Simenon – “Τα πράσινα παντζούρια” (Εκδ. Άγρα)

 

 

 

 

 

 

 

Fabio Stassi – “Μάστρο- Τζεπέτο” (Εκδ. Ίκαρος)

 

 

 

 

 

 

 

Πέτρος Μάρκαρης – “Η εξέγερση των Καρυάτιδων” (Εκδ. Κείμενα)

 

 

 

 

 

 

 

Annie Ernaux – “Η ντροπή” (Εκδ. Μεταίχμιο)

 

 

 

 

 

 

 

Enzo Traverso – “Επανάσταση” (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

 

 

 

 

 

 

 

Κριστίνα Πέρι Ρόσι – “Μύχιες καταστροφές” (Εκδ. Καστανιώτη)

 

 

 

 

 

 

 

Χουάν Βιγιόρο – “Η γη της μεγάλης επαγγελίας” (Εκδ. Καστανιώτη)

 

 

 

 

 

 

 

Damon Galgut – “Αρκτικό καλοκαίρι” (Εκδ. Διόπτρα)

 

 

 

 

 

 

Κλαούδια Πινιέιρο – “Δικιά σου για πάντα” (Εκδ. Carnivora)

 

 

 

 

 

 

 

Σκολαστίκ Μουκασονγκά – “Ο Κιμπογκό ανέβηκε στον ουρανό” (Εκδ. Δώμα)

 

 

 

 

 

 

 

Λιλιάνα Κολάνσι – “Λάμπετε στο σκοτάδι” (Εκδ. Δώμα)

 

 

 

 

 

 

 

Αλεξάνδρα Κ* – “Πράγματα που σκέφτεται η παρθένος Μαρία καπνίζοντας κρυφά στο μπάνιο” (Εκδ.Πατάκη)

 

 

 

 

 

 

 

Claire Keegan – “Τα τρία φώτα” (Εκδ. Μεταίχμιο)

 

 

 

 

 

 

 

Αλέξις Ραβέλο – “Τρεις κηδείες για τον Ελάδιο Μονρόι” (Εκδ. Τόπος)

 

 

 

 

 

 

 

Selva Almada – ” Ο άνεμος που σαρώνει” (Εκδ. Κλειδάριθμος)

 

 

 

 

 

 

 

Οράσιο Καστεγιάνος Μόγια – “Αηδία Ο Τόμας Μπέρνχαρντ στο Σαν Σαλβαδόρ” (Εκδ.Νησίδες)

 

 

 

 

 

 

 

Έλενα Μεδέλ – “Τα θαύματα” (Εκδ. Πατάκη)

 

 

 

 

 

 

 

Oliver Banks – “Η μανία με τον Καραβάτζο” (Εκδ. Άγρα)

 

 

 

 

 

 

 

Λεονάρδο Παδούρα – ” Έντιμοι άνθρωποι” (Εκδ. Καστανιώτη)

 

 

 

 

 

 

 

Ζοζέφ Αντράς – “Νουντέμ Ντουράκ” (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

 

 

 

 

 

 

 

Μάρω Δούκα – “Φελιτσιτά” (Εκδ. Πατάκη)

 

 

 

 

 

 

 

Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες – “Ο δρόμος προς το Μακόντο” (Εκδ. Ψυχογιός)

 

 

 

 

 

 

 

Jeanette Winterson – ” Frankissstein” (Εκδ. Gutenberg)

 

 

 

 

 

 

 

Peter Heller – “Ο αστερισμός του σκύλου”  (Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου)

 

 

 

 

 

 

 

Αλεξάντρ Μπελιάεφ – “Το κεφάλι του καθηγητή Dowell” (Εκδ. Ενάντια)

 

 

 

 

 

 

 

Πατρίκ Μοντιανό – “Chevreuse” (Εκδ. Πόλις)

 

 

 

 

 

 

 

Ζόρα Νιλ Χέρστον – “Τα μάτια τους κοιτούσαν τον Θεό” (Εκδ. Αίολος)

 

 

 

 

 

 

 

Santiago Gamboa – “Η νύχτα θα είναι μεγάλη” (Εκδ. Διόπτρα)

 

 

 

 

 

 

 

Enrique Vila- Matas – “Μοντεβιδέο” (Εκδ. Ίκαρος)

 

 

 

 

 

 

 

Κριστιάν Μπομπέν – ” Ο σχοινοβάτης” (Εκδ. Κίχλη)

 

 

 

 

 

 

 

Τζότζεφ Κόνραντ – “Η καρδιά του σκότους” (Εκδ. Δώμα)

 

 

 

 

 

 

 

Ζαν Ντε Λα Βιλ Ντε Μιρμόντ – “Οι Κυριακές του Ζαν Ντεζέρ” (Εκδ. Αντίποδες)

 

 

 

 

 

 

 

Κάρλο Κασσόλα – “Το σπίτι της οδού Βαλαντιέ” (Εκδ. Ο Μωβ Σκίουρος)

 

 

 

 

 

 

 

Juan Marsé – Μια μέρα θα γυρίσω” (Εκδ. Ακυβέρνητες Πολιτείες)

 

 

 

 

 

 

 

Βίκτωρ Σκλόφσκι – “ΖΟΟ Γράμματα όχι για την αγάπη” (Εκδ. Αντίποδες)

 

 

 

 

 

 

 

Ocean Vuong – “Ο χρόνος είναι μάνα” (Εκδ. Gutenberg)

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσθένης Βουτυράς – “Παραρλάμα κι άλλες ιστορίες” (Εκδ. Αιώρα)

 

 

 

 

 

 

 

Φερνάντα Μελτσόρ – “Παραντάις” (Εκδ. Δώμα)

 

 

 

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.