Πρόγραμμα «Prevent»: Το γκροτέσκο του κοινωνικού εκφασισμού

Μηχανισμός χαφιεδισμού δασκάλων προς μαθητές εφαρμόζεται από πέρυσι στα βρετανικά σχολειά

| 31/03/2016

Χαρακτηριστικό της διαδικασίας εκφασισμού της κοινωνίας από το αστικό κράτος, στο πλαίσιο της γενικότερης επίθεσης σε δικαιώματα και ελευθερίες και με αφορμή το προσφυγικό – μεταναστευτικό δράμα, αποτελεί το άθλιο πρόγραμμα «Prevent» (πρόληψη – αποτροπή) της βρετανικής κυβέρνησης, που «τρέχει» από το 2015 στα σχολειά της χώρας.

Το πρόγραμμα, που παραπέμπει ευθέως σε συνθήκες «Μεγάλου Αδελφού», απαιτεί από τον δάσκαλο και την δασκάλα να «ενημερώνουν» την αστυνομία για «ύποπτη συμπεριφορά» των μαθητών τους, καθώς και για τον «εντοπισμό» των παιδιών που μπορεί να «εμπλέκονται σε τρομοκρατικές δραστηριότητες»!

Δεν πρόκειται «απλά» και «μόνο» για αντιπαιδαγωγική διαστροφή. Πρόκειται για εφαρμογή της ανοιχτής, απροσχημάτιστης καταστολής στις παιδικές ηλικίες και ιδεολογικής χειραγώγησης των παιδικών συνειδήσεων, μέσω της «ζύμωσης» με την κρατική αντίληψη περί «ασφάλειας», με «όχημα» το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ηδη, ένας 17χρονος κρατήθηκε στη ναστυνομία και ανακρίθηκε από την αντιτρομοκρατική(!) επειδή είχε καρφιτσώσει στο μπουφάν του ένα σηματάκι με σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη»!

Τα πράγματα διολίσθησαν ακόμη περισσότερο, διευρύνοντας τα όρια της κωμικοτραγικής υστερίας: Το «ενδιαφέρον» των «Κλουζό» της αντιτρομοκρατικής προσέλκυσε… ένα 4χρονο αγόρι, το οποίο πρόφερε λάθος την λέξη «αγγούρι» (cucumber), με αποτέλεσμα να την εκφωνήσει ως κάτι που «έμοιαζε»…. με τον όρο «cooker bomb», ο οποίος παραπέμπει στην ονομασία μιας αυτοσχέδιας βόμβας που κατασκευάζεται από χύτρα ταχύτητας..!

Ακόμη ένα δεκάχρονο αγόρι... γλίτωσε «φτηνά» το Γκουαντάναμο, αφού «προκάλεσε» το ενδιαφέρον της αστυνομίας, όταν αντί της φράσης «σπίτι με βεράντα» (terraced house) έγραψε «το σπίτι του τρομοκράτη» (terrorist house).

Σε ένα ακόμη περιστατικό, η αστυνομία ανέκρινε έναν μαθητή, ο οποίος επισκέφθηκε την ιστοσελίδα του «Κόμματος της Ανεξαρτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου» από τον σχολικό υπολογιστή.

«Κάθε άνθρωπος μπορεί να κάνει λάθος στην προφορά μιας λέξης. Ακόμη και ενήλικος. Πόσο μάλλον, παιδί. Δεν αξίζει να αντιδράσεις σοβαρά σε κάτι τέτοιο. Παρ ‘όλα αυτά, εμείς, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου των μουσουλμανικών σχολείων, πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί. Τα εν λόγω μέτρα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένα και απολύτως κατανοητά από τους δασκάλους» σχολιάζει στο «Russia Today» ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου, Ασφάκ Τσαουντουρί.

«Το εκπαιδευτικό προσωπικό περνάει από ειδική προτετοιμασία, αλλά αυτή διαρκεί μόλις λίγες ώρες. Όταν πρόκειται για τέτοια πολύπλοκα πράγματα, είναι δύσκολο να μαθευτούν τα πάντα σε μια μέρα. Οι αξιωματικοί των υπηρεσιών πληροφοριών μαθαίνουν χρόνια να αναγνωρίζουν εξτρεμιστές» προσθέτει.

«Κόντρα» εκπαιδευτικών – κυβέρνησης

Αντίθετα, τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών της Βρετανίας ήταν πιο κάθετα στην αντίδρασή τους στο πρόγραμμα, προκαλώντας την οργή της βρετανικής κυβέρνησης: «Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι που η Εθνική Ένωση Εκπαιδευτικών του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετωπίζει με αυτό τον τρόπο τις ευθύνες της στο πλαίσιο του προγράμματος “Πρόληψη”. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το πρόγραμμα θεωρείται ένας από τους καλύτερους τρόπους για να εντοπίσει νέους που μπορεί να επηρεαστούν από τη ριζοσπαστικοποίηση και τον εξτρεμισμό» αναφέρει σχετική κυβερνητική ανακοίνωση.

Αυτή η αντίδραση της κυβέρνησης προκλήθηκε από την πρόσφατη συνέλευση του εθνικού σωματείου των εκπαιδευτικών στο Μπράιτον, όπου κατακεραυνώθηκε το πρόγραμμα «Prevent».

Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μπράιτον, Τομ Χίκι, δήλωσε το RT, ότι τώρα αυτό το πρόγραμμα έχει πλέον θεσμοθετηθεί και υποχρεούνται να το εφαρμόσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Ως αποτέλεσμα είχε, η μουσουλμανική μειονότητα να απομονωθεί. Αντιμετωπίζεται με καχυποψία. Προκύπτει, ότι όλοι οι μουσουλμάνοι φέρουν ευθύνη για την τρομοκρατία. Αυτό το πρόγραμμα δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα. Δεν έχουμε εξηγήσεις για τις τρομοκρατικές επιθέσεις. Γι’ αυτό δεν προκαλεί έκπληξη που αυτό το πρόγραμμα δεν είχε καμία θετική επίδραση. Αντίθετα, επιδρά εξαιρετικά αρνητικά στην ατμόσφαιρα εντός των πανεπιστημίων και των σχολείων».

Αν, πάντως, η αντίδραση του εκπροσώπου της μουσουλμανικής εκπαιδευτικής κοινότητας φάνηκε «διπλωματική», αυτό δεν είναι τυχαίο. Εξηγείται από το κύμα ισλαμοφοβίας που εξαπλώνεται στην βρετανική κοινωνία.

Για τους φασίστες, οι επιθέσεις στο Παρίσι ήταν ένα είδος «πράσινου φωτός» για να «ξεσαλώσουν» με επιθέσεις εναντίον μεταναστών και προσφύγων. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία της οργάνωσης «Tell MAMA», που επικαλείται το RT, οι επιθέσεις αυτές αυξήθηκα κατά 275%! Μάλιστα, πολύ μεγάλο μέρος των θυμάτων είναι γυναίκες.

Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα αυτό αποτελεί συνέχεια ανάλογων που ξεκίνησαν να εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια, τόσο στην Βρετανία, όσο και σε άλλες χώρες. Ο πόλεμος, το προσφυγικό δράμα, η ολοκληρωτική επίθεση του κεφαλαίου σε δικαιώματα και κατακτήσεις είναι οι αφορμές και οι πάγιες επιδιώξεις του κεφαλαίου που «συντονίζονται» σήμερα και καθοδηγούν το αστικό πολιτικό σύστημα στην λήψη ακόμη σκληρότερων, απάνθρωπων κατασταλτικών μέτρων.

Τα χειρότερα, όσο η αντίδραση παραμένει δυσανάλογη της επίθεσης, έπονται.

Γεννήθηκε – και αυτή είναι μία από τις ελάχιστες βεβαιότητες που έχει – το 1970. Πουλούσε την εργατική του δύναμη επί χρόνια στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο. Μέχρι που του έπεσε ο ουρανός στο κεφάλι ήταν το μόνο πράγμα που φοβόταν. Τώρα «αναρρώνει» στο Περιοδικό. Ελπίζει, για πάντα.