Γαλλία - Σιδηροδρομικοί: Σε απεργία μετά διαλειμμάτων επί τριμήνου... για αρχή

Γενική δυσφορία και βαρύ κλίμα καταστολής

| 05/04/2018

Με απεργούς διαδηλωτές γέμισαν και πάλι τις μέρες αυτές οι δρόμοι του Παρισιού καθώς στις 3 Απριλίου ξεκίνησαν απεργιακές κινητοποιήσεις οι σιδηροδρομικοί ενάντια στα σχέδια μετοχοποίησης της εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF, καθώς θεωρούν ότι πρόκειται για μια υπόγεια διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Η κυβέρνηση Μακρόν αντιτείνει ότι πρόκειται για μέτρο που στόχο έχει ν’ αντιμετωπίσει το χρέος της εταιρείας που φθάνει τα 46,6 δισεκατομμύρια ευρώ και ν’ αυξήσει την παραγωγικότητα.

Με το συνδικάτο της CGT να είναι το πρώτο που κήρυξε τις απεργιακές κινητοποιήσεις, μαζί με το Sud, και τα συνδικάτα FO και CFDT να ακολουθούν κυρίως λόγω πίεσης από τα «κάτω» καθώς μετά τη πιο διαλλακτική στάση που επέδειξαν απέναντι στο ζήτημα του Νέου Εργασιακού Νόμου μετά την εκλογή Μακρόν φέρονται να έχουν σοβαρά εσωτερικά προβλήματα, οι απεργιακές αυτές κινητοποιήσεις έχουν μακρύ ορίζοντα. Σύμφωνα με τις, μέχρι στιγμής, αποφάσεις, κάθε πέντε μέρες, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους θα απεργούν δύο μέρες και αυτό έχει προγραμματιστεί να συνεχιστεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Τις ημέρες απεργίας πραγματοποιούνται πολύ αραιά δρομολόγια ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση των συνδικαλιστών, η συμμετοχή στην απεργία ήταν μαζική, ιδιαίτερα μεταξύ των οδηγών.

Οι σιδηροδρομικοί δεν είναι οι μόνοι που βρίσκονται σε αναβρασμό καθώς και οι εργαζόμενοι στον ενεργειακό τομέα, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, οι εκπαιδευτικοί (για νέες «μεταρρυθμίσεις» απορρύθμισης στην Παιδεία) καθώς και εργαζόμενοι στις αερομεταφορές προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις με πρώτο αίτημα τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, τη διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος συνταξιοδότησης αλλά και των επιδομάτων για ανέργους καθώς και γενικότερα ενάντια στην εφαρμογή του νέου Εργασιακού Νόμου ο οποίος, παρά το ότι ο Μακρόν είχε δεσμευτεί ότι θα θέσει άμεσα σε εφαρμογή και παντού, φαίνεται να πηγαίνει με ρυθμό χελώνας. Προς το παρόν, ο πρόεδρος, που δεν κλείνει στο θώκο του σχεδόν ένα χρόνο, δεν έχει αντιδράσει, ούτε σε επίπεδο δηλώσεων, στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ ο υπουργός Μεταφορών αρκούνταν να δηλώσει ότι θα γίνουν επαφές και συζητήσεις, και θα «ακουστούν» όσα έχουν να πουν οι συνδικαλιστές.

Ίσως το σημαντικότερο είναι ότι το «φαινόμενο» Μακρόν έχει, πλέον, κατά κοινή ομολογία «ξεφουσκώσει», η, ούτως ή άλλως, μάλλον μέτρια λαϊκή του απήχηση καθώς εκλέχτηκε ως ο αντι-Λεπέν παρά ως Μακρόν υποχωρεί σταθερά και η περίοδος χάριτος για την προεδρία του έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί.  Για αρκετά ΜΜΕ το ζήτημα είναι το αν ο, διόλου «φρέσκος» πια, Μακρόν θα καταφέρει να αμβλύνει την διαρκώς ογκούμενη λαϊκή δυσφορία και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούσαν ότι «έπαιξε» το χαρτί της διάσπασης των συνδικάτων προσελκύοντας ορισμένα εξ αυτών σε «διάλογο», ωστόσο αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν μετά την επιλογή του να προχωρήσει σε εφαρμογή του Νέου Εργασιακού Νόμου με διατάγματα. Κάτι που έρχεται να προστεθεί στην παράταση μέχρι σήμερα της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που κηρύχθηκε μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις, στις 13 Νοεμβρίου 2015, (για τις οποίες την ευθύνη ανέλαβε ο ISIS). Η έκτακτη ανάγκη από προσωρινή έχει γίνει μόνιμη με τη χρήση διαρκώς ολοένα σκληρότερης καταστολής.

 

Thousands take to the streets in Paris against Macron's neoliberal reforms

LIVE | Tens of thousands of students and public sector workers strike and protest in Paris and across France today over a series of controversial neoliberal reforms pushed forward by French president Emmanuel Macron.

Publiée par teleSUR English sur mardi 3 avril 2018