Ηλεκτρονικό εισιτήριο και μπάρες: Ιστορίες για (φτωχούς) αγρίους

Οι μπάρες στο μετρό και η ποινικοποίηση αγωνιστών και συλλογικοτήτων

| 06/03/2017

Για δες ποιος μιλάει! Η ΤΡΑΜ Α.Ε. που μήνυσε στις αρχές του 2011 τη δημοτική κίνηση «Μια Πόλη Ανάποδα» στη Ν. Σμύρνη, το συντονισμό αριστερών δημοτικών κινήσεων «Δωρεάν Μετακίνηση», τη «Συνέλευση του Λόφου Λαμπράκη» και την κίνηση «Δεν Πληρώνω Νέας Σμύρνης, επειδή «παρότρυναν το επιβατικό κοινό να μην πληρώνει εισιτήριο» την ώρα που Κυβέρνηση και ΕΕ στραγγάλιζαν τον κόσμο της δουλειάς με καινούρια μέτρα. Οι κυνηγοί κεφαλών, που θα μπορούσαν να μηνύσουν και το Θεό τον ίδιο για ένα εισιτήριο, δε σταμάτησαν εκεί! Αφού μήνυσαν συναγωνιστή του οποίου το τηλέφωνο βρήκαν σε ανακοίνωση, ξεκίνησαν ολόκληρη εισαγγελική έρευνα που κατέληξε σε μήνυση και κατά ακόμη 3 αγωνιστών/στριας του κινήματος, οι οποίοι τόλμησαν να δηλώσουν την αλληλεγγύη τους. Ξεδιάντροπα, ποινικοποιούν την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ελεύθερη έκφραση και την αλληλεγγύη.

Ας δούμε όμως τί λένε οι ίδιοι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ. Μιλάνε για βήματα που οδηγούν με βεβαιότητα στο ξεπούλημα και την ιδιωτικοποίηση των σταθερών συγκοινωνιών μέσω της απαξίωσης τους, όπως έγινε και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άλλωστε, οι συγκοινωνίες της Αθήνας ήδη από την περασμένη χρονιά έχουν ενταχθεί στο Υπερταμείο των ιδιωτικοποιήσεων. Οι, δε, συνέπειες της γενικευμένης λιτότητας έχουν φανεί καιρό τώρα στην ποιότητα των μεταφορών. Ολοένα και λιγότεροι εργαζόμενοι, ασανσέρ που συχνά δε λειτουργούν και περιορίζουν την πρόσβαση σε ΑμεΑ, ηλικιωμένους, εγκυμονούσες κ.ο.κ, αραιότερα δρομολόγια, ξεχαρβαλωμένα οχήματα, ακόμη και κατάργηση ολόκληρων λεωφορειακών γραμμών γιατί δε συμφέρουν!

Οι αστικές συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα. Γι’ αυτό πρέπει να παραμείνουν δημόσιες και να παρέχουν ασφαλείς και ποιοτικές μετακινήσεις. Δωρεάν για κάθε εργαζόμενο, άνεργο, μετανάστη, πρόσφυγα και νεολαίο που τις χρησιμοποιεί για να κυκλοφορεί, να πάει στη δουλειά του, στο σχολείο του, στη σχολή του.

Στην εποχή των μνημονίων, το κόστος του εισιτηρίου για δύο μόλις μετακινήσεις τη μέρα είναι απαγορευτικό για κάθε εργατική οικογένεια, αφού μέσα στο μήνα ξεπερνάει το 20% ενός μισθού πείνας.

jodi ticket (1)

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, λοιπόν, αντί να περιφρουρήσει το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών και να καταργήσει το εισιτήριο, τις ξεπουλάει σε κατασκευαστικούς κολοσσούς και προωθεί την ιδιωτικοποίηση τους. Εισάγει το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» για να περιορίσει τους δήθεν «λαθρεπιβάτες» γεμίζοντας τους σταθμούς με ελεγκτές και «μυστικούς αστυνομικούς» τρομοκρατώντας και κόβοντας πρόστιμα σε όσους δεν έχουν να πληρώσουν. Άλλωστε αυτά μας τα λένε χρόνια από τα κανάλια τους, «δε φταίει η πολιτική της ΕΕ που μετατράπηκες σε σύγχρονο σκλάβο, φταίει εκείνη η απόδειξη ζαμπονοτυρόπιτας που δεν έκοψες πριν 20 χρόνια…»

Ο αγώνας για δημόσιες και δωρεάν συγκοινωνίες είναι αγώνας για όλη την εργατική τάξη και τη νεολαία.

Υπερασπιζόμαστε τα κοινωνικά αγαθά, παλεύουμε ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα των μνημονιακών κυβερνήσεων.    

Ο αγώνας ενάντια στην αύξηση του τιμής του εισιτηρίου είναι δίκαιος. Είναι κομμάτι των δικών μας αγώνων ενάντια στη συνεχή φτωχοποίηση και εξουθένωση των λαϊκών στρωμάτων. Οι διωκόμενοι αγωνιστές και αγωνίστριες είναι κάποιοι από εμάς.

Απαιτούμε την παύση κάθε δίωξης των τεσσάρων συναγωνιστών από το κίνημα ενάντια στην αύξηση του εισιτήριου στα ΜΜΜ. Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της ΣΤΑΣΥ (Αθηνάς 67) την Τρίτη 7/3 στις 11.00πμ. Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ κάθε κατηγορία εναντίον τους. Να σταματήσει η ποινικοποίηση των κοινωνικών αγώνων.

  • Ελεύθερη μετακίνηση για άνεργους και φτωχούς.
  • Μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Ποιοτικές συγκοινωνίες.
  • Όχι στην ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ και στην εφαρμογή του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» για τα κέρδη των εταιρειών.

πηγή: www.attack.org.gr