Στοιβαγμένους επιβάτες και υπερκέρδη ονειρεύονται οι αεροπορικές

Με θέσεις...ορθίων και άνευ μέτρων ασφαλείας

| 05/07/2017

Την σκέψη να μετατραπούν σε… κονσέρβες με φτερά τα αεροπλάνα των λεγόμενων “φθηνών πτήσεων” (low fares) επεξεργάζονται οι αεροπορικές εταιρίες που στοχεύουν τα μεσαία και τα χαμηλά εισοδήματα, σε μια προσπάθεια να στοιβάξουν ακόμα περισσότερους επιβάτες σε μια πτήση.

Πρόσφατα,η αεροπορική εταιρεία VivaColombia, οι πελάτες της οποίας είναι ως επί το πλείστον από την εργατική τάξη της Κολομβίας, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αφαιρέσει όλα τα καθίσματα από τα αεροπλάνα της και να υποχρεώσει τους επιβάτες να στέκονται όρθιοι. Έτσι, θα καταφέρουν, με τα ίδια λειτουργικά κόστη, να εισπράξουν και περισσότερα εισιτήρια.

Ο αερομεταφορέας ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι προσθέτει 50 νέα αεροσκάφη Airbus 320 στο στόλο του, για να αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη τουριστική αγορά της χώρας. Τα νέα αεροπλάνα θα έχουν περισσότερες θέσεις και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, ενώ το πρώτο θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2018.

Το εκπληκτικό είναι η κυνικότητα των στελεχών της, η οποία ομολογεί πως δεν δίνει δεκάρα όχι γαι την άνεση των επιβατών της, αυτό έχει ξεπεραστεί προ πολλού, αλλά ούτε καν για τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της VivaColombia William Shaw είπε στο Miami Herald ότι η αεροπορική εταιρεία έψαχνε και άλλες επιλογές ταξιδιού. Είπε: «Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που ερευνούν αν μπορούμε να πετάξουμε με όρθιους επιβάτες – μας ενδιαφέρει οτιδήποτε κάνει τα ταξίδια λιγότερο δαπανηρά».

232268g-5959341acd3a1843d254d5f3

Και προσθέτει: «Ποιος νοιάζεται αν δεν διαθέτουμε σύστημα ψυχαγωγίας για μια πτήση μίας ώρας; Ποιος νοιάζεται αν δεν υπάρχουν μαρμάρινα δάπεδα, ή αν δεν σας προσφέρονται δωρεάν φιστίκια;»

Η ιδέα δεν είναι καινούργια και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πειραματιστεί με την ιδέα να υπάρχουν όρθιοι σε πτήσεις εδώ και χρόνια. Το 2003, η Airbus παρουσίασε μια ιδέα να επιτρέπεται στους επιβάτες να προσκολληθούν σε μια κάθετη «έδρα». aeroplano-orthioi

Η γνωστή για την αγενή αντιμετώπιση των πελατών και των ίδιων της των εργαζόμενων Ryanair πρότεινε επίσης να παραμείνουν ελεύθεροι χώροι στον στόλο της το 2010. Την εποχή εκείνη ο επικεφαλής Michael O’Leary περιέγραψε τα καθίσματα ως «σκαμπό μπαρ με ζώνες ασφαλείας» και εξέφρασε αμφιβολίες ότι οι ζώνες ασφαλείας ήταν ακόμη απαραίτητες: «Ένα αεροπλάνο είναι απλώς ένα μπ@στ@ρδο λεωφορείο με φτερά», είπε, «Αν υπάρξει κάποτε σύγκρουση, σε ένα αεροσκάφος, Θεός φυλάξοι, μια ζώνη ασφαλείας δεν θα σας σώσει. Δεν χρειάζεστε ζώνη ασφαλείας στο υπόγειο του Λονδίνου. Δεν χρειάζεστε ζώνη ασφαλείας σε τρένα τα οποία ταξιδεύουν σε 120 μίλια την ώρα».

Με αυτές τις δηλώσεις διαφωνούν, εκτός από την κοινή λογική, και οι αρχές πολιτικής αεροπορίας καθώς και οι κάθετες θέσεις δεν έχουν εγκριθεί από ρυθμιστικές αρχές σε καμία χώρα μέχρι στιγμής. Αυτό μπορεί επίσης να συμβεί στην Κολομβία. Ο διευθυντής Πολιτικής Αεροπορίας Alfredo Bocanegra δήλωσε στο ραδιόφωνο της RCN ότι δεν εγκρίνει. «Οι άνθρωποι πρέπει να ταξιδεύουν σαν ανθρώπινα όντα», είπε.