45 βιβλία ως αντίδοτο στην εποχή του εγκλεισμού

| 27/12/2020

Διαβάσματα κάναμε πάντοτε αλλά εντάθηκαν την εποχή του πρώτου εγκλεισμού και, φυσικά, συνεχίζουμε μετά μανίας. Η λογοτεχνία όλων, μα όλων, των ειδών κυριαρχεί γιατί κακά τα ψέματα αυτή είναι που θεραπεύει με την απελευθερωτική δύναμη της φαντασίας. Πρόκειται για όλα σχεδόν τα είδη αφήγησης, είτε αμιγώς πολιτικά, ιστορικά, βιογραφίες –νουάρ, επιστολικά είτε κλασικά ακόμη και μπορχικής έμπνευσης. Γιατί, όπως λέει και ο Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ, καθώς διαβάζουμε μια προστατευτική ομπρέλα απλώνεται γύρω μας και μας απομονώνει από το εξωτερικό περιβάλλον -απερίσπαστοι να ταξιδεύουμε σε εξαιρετικές καταστάσεις, θα συμπληρώναμε εμείς. Και όντως όλα αυτά εδώ τα βιβλία ανοίγουν παράθυρα στον κόσμο με την κοινωνικότητα που τα διακρίνει αλλά και την αιχμηρή εσωτερικότητα τους καθώς το ένα δίπλα στ’άλλο μοιάζουν να συμπληρώνουν ένα παζλ της κατάστασης των πραγμάτων σήμερα μέσα από το πρόσφατο ή το απώτερο παρελθόν.     

 

Paco Ignacio Taibo II – “Προσκλητήριο Ηρώων” (Έρμα)

Sébastien Spitzer-“Εκεί που χτυπά η καρδιά του κόσμου”(Εκδ.του Εικοστού Πρώτου)

  Εντουάρ Λουί – “Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου” (Αντίποδες)

Τζόναθαν Κόου– “Ο κύριος Γουάιλντερ κι εγώ”  (Πόλις)

Νταβίντ Γκρόσμαν-  Ένα άλογο μπαίνει σ’ ένα μπαρ” (Ψυχογιός)

James Baldwin – “Εάν η Beale Street μπορούσε να μιλήσει” (Πόλις)  

William Melvin Kelley –”Ένας διαφορετικός τυμπανιστής” (Μεταίχμιο)

Χόρχε Γκαλάν-  “Τα δικά μας χρόνια” (Ψυχογιός)

Michaël Fœssel – “Υποτροπή 1938”  (Πόλις)

Caryl Férey – “Πάς Ειρήνη” (Άγρα)

   Mahi Binebine- “Χαράγκα”  (Αγρα)

Felisberto Hernández– “Κανείς δεν άναβε τα φώτα” (Μεταίχμιο)

Georges Simenon- “Ο Πάτος του μπουκαλιού”  (Άγρα)

  Κώστας Ακρίβος- “Ιστορία ενός οδοιπόρου- Στρατής Δούκας” (Μεταίχμιο)

B.Traven- “Το Λευκό Ρόδο”  (Αλεξάνδρεια)

Max Porter- “Λάννυ”  (Πόλις)

Jean- Claude Grumberg- “Η πιο πολύτιμη πραμάτεια” (Πόλις)

Βίκυ Γεωργούλη –” ‘Εν Λαγκάδα”  (Θίνες)

Ρόμπερτ Λούις Στήβενσον – “Το Διαμάντι του Μαχαραγιά”  (Μάγμα)

Τζόρτζ Πελεκάνος- Ο άνδρας που επέστρεψε (Πατάκης)

Ondjaki – “Οι διάφανοι” (Αιώρα)

Τζον Φάντε-  ” ‘Ο σκύλος μου ο ηλίθιος” (Δώμα)

Άμος Όζ – “Η γυναίκα που γνώρισα” (Καστανιώτης)

Γιασμίνα Χάντρα – “Χαλίλ” (Πατάκης)

Luciana Castellina- ” ‘Ερωτες κομμουνιστών” (Angelus Novus)

  Φρεντερίκ Α.Φαζαρντί-“Ενας βρεγμένος καραγκιόζης”(Εκδ. των Συναδέλφων)

Αντρέα Καμιλλέρι – “Η μέθοδος Καταλανόττι” (Πατάκης)

Πολίν Ντελαμπρουά -Αλλάρ – “Αυτά λοιπόν με τη Σάρα” (Πατάκης)

  Φρήντριχ Ντύρενματ- “Η βλάβη – Το τούνελ- Ο σκύλος” (Αντίποδες)

 Νταβίντε Ενία- “Σημειώσεις για ένα ναυάγιο” (Πατάκης)

Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ/Γεβγκένι Ζαμιάτιν-“Επιστολές στον Στάλιν”(Άγρα)

Μπονάσο/Μπαρντίνι/Ρεστρέπο-“Επιχείρηση πρίγκηπας”(Εκδ.των Συναδέλφων)

Isaac Bashevis Singer- “Σώσα” (Κίχλη)

Klaus Mann- “Μεφίστο” (Άγρα)

Nick Henck- “Subcomandante Marcos” (Oposito)

Cloe Mehdi- “Τίποτε δεν χάνεται” (Πόλις)

Ευγενία Μπογιάνου- “Φανή” (Μεταίχμιο)

Γουέντι Γκέρα- “Η Κυριακή της επανάστασης” (Καστανιώτης)

Tanguy Viel – ” Άρθρο 353 του ποινικού κώδικα” (Πόλις)

Χαλίντ Χαλίφα- ” Ο θάνατος είναι ζόρικη δουλειά” (Καστανιώτης)

Νίκος Δαββέτας – ” Άνδρες χωρίς άνδρες” (Πατάκης)

Άρης Μαραγκόπουλος- ” Φλλσστ,φλλσστ, φλλλσσστ” (Τόπος)

Andrée  A. Michaud-“Μεθόριος” (Εκδ. του Εικοστού Πρώτου)

Nona Fernández Silanes – “Space Invaders” (Gutenberg)

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.