Στήλη: Auditorium

Auditorium - Η σύγχρονη εναλλακτική μουσική σκηνή της Κύπρου

Λευτέρης Μουμτζής, Σωτήρες, Belua, Στέλλα Ν. Chriστoυ

| 09/04/2017

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz& Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.

17796848_611118995744441_2956792181053191923_n

Η συζήτηση για την ανεξάρτητη δισκογραφική Louvana του Κύπριου Λευτέρη Μουμτζή που τον γνωρίσαμε από τον έξοχο δίσκο του ως J.Kriste, Master of Disguise. Στην πρώτη υπό το όνομά του δουλειά ο τραγουδοποιός επιλέγει μια περισσότερο ακουστική προσέγγιση στο υλικό του. Ούτως, το Now Happiness ρέει ήρεμα καθώς η εναλλαγή των  συνθέσεων γίνεται με φυσικό τρόπο πάνω σε λεπτές  φωνητικές γραμμές που έλκουν επιρροές από την ύστατη  μελωδική περίοδο των Beatles αλλά και απ’ την αμερικάνικη φολκ – ροκ του ’70. Υπάρχει άμπιεντ βάθος, κλασικότροπες διαθέσεις, μικροί αυτοσχεδιασμοί, εφέ και γενικά απολαυστικά ηχητικά αποτελέσματα από τον Μουμτζή που τραγουδάει, παίζει κιθάρα, πιάνο και συνθετητές – με την  ουσιαστική βοήθεια μερικών φίλων του μουσικών.

Πληροφορίες: http://www.louvana.com.cy/diskoi/now-happiness.html

17523577_611119145744426_8106066749549504134_n

Στην ίδια ετικέτα κυκλοφορεί το ομώνυμο ντεμπούτο του των Σωτήρων – Λευτέρης Μουμτζής, Κώστας Παντελής (Sancho 003), Βασίλης Μπαχαρίδης και ο γνωστός μας Φώτης Σιώτας (Sancho 003 κ.α.) στη φωνή και στους περισσότερους στίχους – τους παιγνιώδεις αλλά καταφανώς κοινωνικούς. Ο ελληνικός στίχος δένει απόλυτα στην  αίσθηση της μπαλάντας με την “πειραγμένη” μουσική φόρμα όπου οι ηλεκτρικές/ακουστικές  κιθάρες, τα μπάσα ,τα πλήκτρα, τα βιολιά, τα ντραμ μασίν και τα κρουστά, πειραματίζονται πάνω σε μοντέρνα σχήματα – όπως, π.χ. “Κοκκινοσκουφίτσα, “Κοστίζει” ή “Λυπημένη Νύφη” – δένοντάς τα λειτουργικά με παραδοσιακούς ρυθμούς.

Πληροφορίες: http://www.louvana.com.cy/diskoi/sotires.html

17796578_611118912411116_1580465279602005477_n

Πρώτος δίσκος για το γυναικείο σύνολο των Belua και μια ευχάριστη έκπληξη για τη δουλειά των, Ζάρα Ντε Αρκαελιάν (φωνητικά), Μικαέλας Τσανγκάρη (κιθάρα, φωνητικά), Αφροδίτης Νικολάου (μπάσο) και Μαριάννας Μουμτζή (ντραμς). Το κυπριακό κουαρτέτο δείχνει με το πρώτο του άλμπουμ, As Good a Time as Any την ικανότητα του να δημιουργεί όμορφες φωνητικές αρμονίες σε  ροκ – ποπ ύφος, με ψυχεδελικές επιρροές, χωρίς να παραλείπουν νύξεις από φολκ ήχους. Επί πλέον, εκείνο που πιστώνονται θετικά είναι τα καλοδουλεμένα τραγούδια και οι ανορθόδοξες μελωδικές γραμμές – ο ήχος της κιθάρας, οι ρυθμοί στα κρουστά – πράγμα που δείχνει πως τα κορίτσια ψάχνουν επισταμένα και με συνείδηση την ιστορία του ροκ.

Πληροφορίες: http://www.louvana.com.cy/diskoi/as-good-a-time-as-any.html

17799400_611119182411089_2645210611356017063_n

Γεννημένη στα περίχωρα της Λευκωσίας η Στέλλα Νίκου Χρίστου αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο με κατεύθυνση την Ανθρωπολογία της Μουσικής που επηρέασε και τις συνθέσεις της.  Η πρώτη δουλειά της, NI.KO”, ηχογραφημένη στην Αθήνα- σε στίχους, μουσική και ενορχήστρωση δικής της – αποτελεί επιστέγασμα σειράς ηχογραφήσεων στο πεδίο, φωνών, κ.α. συνδυασμένων με ηλεκτροακουστικές καταστάσεις – με πλήθος εγχόρδων, κρουστών και πνευστών – με λάιβ ηλεκτρονικά, μαζί με την σοπράνο φωνή και την κιθάρα της Χρίστου. Είναι το συνταίριασμα τόσων μουσικών συντελεστών ομού με τα διάφορα ηχητικά κολλάζ αστικού τοπίου και το εξαιρετικό τραγούδισμα της δημιουργού που εκφράζεται από την ποίηση στίχων βγαλμένων από την σπουδαία πειραματική παράδοση των ντανταϊστών και των σουρεαλιστών του μεσοπόλεμου – είναι όλα αυτά που καθιστούν το έργο της Κύπριας συνθέτριας άξιο θαυμασμού και απόλαυσης. 

Πληροφορίες: https://www.facebook.com/NI.KOalbum/

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.