Auditorium, "Μουσικές από Pharmakon, Les Marquises, Wealth, Scott DuBois Quartet, Coti K."

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz & Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.
Το τέταρτο άλμπουμ της νεοϋρκέζας μουσικού Margaret Chardiet που εμφανίζεται υπό το όνομα Pharmakon σηματοδοτεί και την δεκάχρονη πορεία της στην εναλλακτική- industrial- σκηνή του Μεγάλου Μήλου. To “Contact” στέλνει μια καταιγίδα ηλεκτρονιακών εκκενώσεων στα ακουστικά, διευθετεί ακαθόριστους θορύβους σε οργανωμένα πλαίσια, ακροβατεί στα όρια της κακοφωνίας, με την κυρία Chardiet να θυμίζει την Diamanda Galas στις δόξες της, καθώς η διάθεσή της για καταστροφικές, ιδιαίτερης αισθητικής, ερμηνείες, στα πλαίσια της ψυχοσωματικής υπέρβασης, προχωρά ακόμη παραπέρα την «παράδοση» της ηχητικής αβάν γκαρντ της Νέας Υόρκης.
Το τρίτο μουσικό πρότζεκτ των γάλλων Les Marquises – ήτοι, του Jean–Sébastien Nouveau– έχει, ανάμεσα στους άλλους συνεργάτες, τον Matt Elliott στα φωνητικά μαζί με μια πλειάδα μουσικών στα έγχορδα, στα πνευστά, το πιάνο, τα πλήκτρα, στα κρουστά, την κιθάρα και το ακουστικό μπάσο. Στην νυχτερινή, γεμάτης σασπένς, ατμόσφαιρας του David Lynch και του Angelo Badalamenti, το “Night Full Of Collapses”– ένα είδος darkjazz με λυρικά φωνητικά- με δυναμικές ποπ μελωδίες, υπνωτικής υφής και, διάχυτα, αυτοσχεδιαστικά μέρη που συμπληρώνουν ένα όλον φτιαγμένο έτσι ώστε γρήγορα να καταλαμβάνει τον ψυχικό κόσμο του ακροατή.
Οι Wealth αποτελούν το νέο εκφραστικό όχημα των Michael Lahner (συνθετητές) και Manuel Riegler (ντραμς, συνθετητές) με το “Primer” να περιδιαβαίνει διάφορα ηλεκτρονικά είδη τα οποία και συνδυάζει οργανικά. Οι παροδικοί παλμοί διαχέονται μέσω των συνθετητών στην δημιουργία ατμοσφαιρικών ηχοτοπίων στα όρια της πρώιμης IDM ή ακόμη και της Techno. Συχνά-πυκνά μελωδικά σχήματα συμπεριπλέκονται μέσω μετρονομικών beats σε χαλαρές πολυρυθμίες που ταλαντεύονται μεταξύ post-rave και κινηματογραφικού σάουντρακ.
O Scott DuBois, κιθαρίστας και συνθέτης, απ’ τις ανερχόμενες φιγούρες της νέας τζαζ σκηνής της Νέας Υόρκης, κυκλοφόρησε πριν κάποιο καιρό το “Winter Light” με το κουαρτέτο που συνεργάζεται πάνω από δέκα χρόνια. Στο εν λόγω άλμπουμ επιχειρείται η μουσική επένδυση μιας φανταστικής χειμωνιάτικης ημέρας, απ’ το λυκαυγές έως την βαθιά νύχτα, όπου οι μελωδικές ευαισθησίες συνταιριάζουν απόλυτα με τον δημιουργικό αυτοσχεδιασμό έως τα όρια του πειραματισμού, καθώς οι χαλαρές εντάσεις που προκαλούν οι τέσσερις μουσικοί (Gebhard Ullmann – τενόρο σαξόφωνο και μπάσο κλαρινέτο- Thomas Morgan- μπάσο και Kresten Osgood- κρουστά, οι υπόλοιποι)- οι εντάσεις τους προκαλούν, όντως, ένα είδος μέθεξης.
Δεύτερο, αν δε κάνουμε λάθος, άλμπουμ του Coti K. ως The Man From Managra και ο πολυσχιδής δημιουργός συνεχίζει την πορεία του προς ένα όλο και πιο φωτεινό ηχητικό τοπίο. Εξαιρετικά δομημένα τραγούδια, μπαλάντες με καλά φωνητικά, στην παράδοση της χρυσής περιόδου του David Bowie αλλά και της Leonard Cohen ερμηνευτικής, το “Half A Century Sun” ηχογραφήθηκε σε ένα διάστημα δυο ετών (’15-’ 16) με την συμμετοχή ντόπιων και ξένων μουσικών- οι Blaine L. Reininger (Tuxedomoon)- βιόλες και φωνητικά και Jim R. White (Dirty Three, Peaches) μεταξύ των τελευταίων.