Στήλη: Auditorium

Μουσικές από την νέα ελληνική σκηνή

Τι προτείνει η στήλη Auditorium

| 19/02/2018

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz& Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.


Τρίτο ολοκληρωμένο άλμπουμ για τους Θεσσαλονικείς Mary’s flower Superhead, το «Wealth», σχεδόν, έξη χρόνια από το τελευταίο τους και ο ήχος τους μοιάζει να ακολουθεί δημιουργικά το ύφος των πρώτων τραγουδιών τους. Βεβαίως, το γκρουπ έχει αποκτήσει εμπειρίες που του επιτρέπουν να γράφει πρωτότυπη μουσική. Καθώς ακολουθεί την βρετανική κιθαριστική σχολή έχει την άνεση να παίζει με την ψυχεδέλεια αλλά και να υποστηρίζει τα κομμάτια με συνθετητές δίνοντάς τους έτσι μεγαλύτερο εύρος. Είναι , επίσης, οι «χορωδιακές»  φωνές και η μουσική ανάπτυξη – άκου το «Τhe Cave»-  όπως και οι λυρικές μελωδικές γραμμές των κομματιών που καθιστούν το δίσκο, το πρώτο αξιόλογο έργο για τον καινούριο χρόνο.

Info


Τρίτο άλμπουμ και για την Kat, ή, Κατερίνα Παπαχρήστου- και τους Tango With Lions είναι το «The Light»– ένα «σκοτεινό» μουσικό έργο- παρ’ όλο την φωτεινότητα του τίτλου- εκφρασμένο με διαμετρικά αντίθετα συναισθήματα και ερωτήματα που μεταλλάσσονται σε  απολαυστικά τραγούδια. Γιατί οι TWL- με βάση την φωνή, τις κιθάρες και το  πιάνο- έχουν την ικανότητα αλλά και την ευαισθησία να ερμηνεύουν τις συνθέσεις της Kat με άνεση και απλότητα έλκοντας επιρροές από την εναλλακτική κάντρι και την σύγχρονη αμερικάνα μακριά, βέβαια, από κάθε κλισέ που η  συγκεκριμένη σκηνή μπορεί να τροφοδοτεί.

Info


Σχεδόν τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την κυκλοφορία των Egg Hell, “Once Part Of A Whole Ship” και ο Jef Maarawi επιστρέφει, μόνος αυτή τη φορά, με  καινούρια  τραγούδια, που συνθέτουν το δίσκο “Comfort Food”. Αν στο «food» βάλουμε τη «μουσική» τότε ο δίσκος του JM είναι παρασκευασμένος με παραδοσιακά υλικά έχοντας μια έντονη συναισθηματική επίδραση σε αυτόν που την ακούει. Όντως τα τραγούδια μοιάζουν να έρχονται από  ένα παραμυθένιο, αθώο, παρελθόν όπου κάθε κομμάτι περιείχε κάποια έκπληξη- μικρή ή μεγάλη- σε αυτήν την σειρά από μπαλάντες  με cool μελωδίες όπου υπάρχει ένα απίστευτο φωνητικό ξέσπασμα- «Reverent Jones». Κατά τα’ άλλα οι παράξενες  ιστορίες που αφηγείται ο Maarawi υποστηρίζονται εξαιρετικά με την παραγωγή του King Elephant, συνδετικού κρίκου μιας ολόκληρης σκηνής.

Info


Επιστροφή και των Βολιωτών Bazooka με καινούριο υλικό. ‘Ένα EP με όνομα «Ζούγκλα»– τέσσερα κομμάτια διαφορετικά μεταξύ τους, με βάση τον Ελληνικό στίχο, τις σκληρές κιθάρες και τα συλλογικά φωνητικά δίκην νεανικών παιάνων. Ο ψυχεδελικός ήχος, το αμερικάνικο γκαράζ των 60’s, το πανκ ροκ αλλά και οι επιρροές από το ντόπιο καλό παλιό ροκ είναι εμφανείς. Έπειτα, είναι το σθένος του κουαρτέτου και η τόλμη του να μεταφέρει και να ταιριάζει  στο ροκ εν ρολ του λόγια από την δική του γλώσσα.

Info


Τρίτο «δύσκολο» άλμπουμ για τους Burgundy Grapes– ήτοι, οι Γιώργος Κολυβάς και  Αλέξανδρος Μιαούλης-  το «Short Stories, Lasting Shadows»  συνεχίζει την δημιουργική πορεία των προηγούμενων δίνοντας έμφαση στις ακουστικές κιθάρες, με την βοήθεια φίλων μουσικών- Νίκος Βελιώτης (τσέλο) ,Φώτης Σιώτας (βιόλα) και Θοδωρής Ρέλλος (βαρύτονο σαξόφωνο), μεταξύ αυτών. Οι οργανικές συνθέσεις των BG χαρακτηρίζονται από βαθιές μελωδίες, ψυχεδελικές εκτροπές, ατμοσφαιρικές καταστάσεις, μουσικές δρόμου, νέο- κάντρι και μετά- μπαρόκ ακούσματα.

Info


Έκανε εξαιρετική εντύπωση με το ντεμπούτο της, «Haunted» που κυκλοφόρησε στην Θεσσαλονίκη το ’11. Τώρα, η May Roosevelt προσφέρει την δεύτερη δουλειά της, «Junea» με το theremin της να έχει την τιμητική του. Όπως, φυσικά και η φωνή της συν τα ελεκτρόνικς- επηρεασμένη, η Roosevelt, απ’ την αγία τριάδα, Μπαχ, Björk και Klaus Nomi. Ψηφιακοί ήχοι και beats με κλασικότροπες  ενορχηστρώσεις και αιθέρια ερμηνεία, τέτοια ώστε να εστιάζεται εκεί η προσοχή. Αν το πρώτο άλμπουμ είχε τις ιδέες, το δεύτερο ξέρει να τις αξιοποιεί με τον δημιουργικότερο δυνατόν τρόπο!

Info


Με μουσική, στίχους, πιάνο και φωνή του The Boy και με παραγωγή συν υπόλοιπα όργανα των Κτιρίων τη νύχτα, το «Έτοιμοι Δύο», σίκουελ του «Έτοιμοι Ένα», βαδίζει στο γνωστό- με εξαίρεση 1-2 δίσκους- ύφος του Αλέξανδρου Βούλγαρη με το τραγούδισμα και το πιάνο στην πρώτη γραμμή καθώς τα ΚτΝ διαρθρώνουν το ηχητικό υπόβαθρο προσθέτοντας διάφορους ρυθμούς- χαρντ ροκ, ζεϊμπέκικο, μπαλάντες κ.α.- συνεπικουρούμενοι από τους προσωπικούς, σουρεαλιστικούς,  στίχους του Bοy που εκφράζονται, μάλλον, συμβολικά ενώ πολλά υπονοούν, όλο και πιο εσωστρεφή κάθε φορά. Αθυρόστομα, ενίοτε επιθετικά, ευαίσθητα  και τρυφερά ερμηνεύονται και από τις Δεσποινίδα Τρίχρωμη, Κίκα.

Info


Ευχάριστη, ομολογουμένως, έκπληξη αποτελεί ο δίσκος των Ψύλλων Στ’ Άχυρα. Με δύναμη από την Θεσσαλονίκη το ομώνυμο τους άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε μόλις δυο δωδεκάωρα με σκοπό να βγει αυθόρμητα όλη η ζωντάνια του κουϊντέτου όπως και στα διάφορα λάιβ. Όλοι κάτω από τα τριάντα τους αναφέρονται μουσικά στα 90’s αλλά η κοινωνικότητά τους, μάλλον, αναδύεται από την προηγούμενη δεκαετία όταν αρκετά ελληνόφωνα συγκροτήματα τραγουδούσαν στίχους οργής. Με αυτά τα δεδομένα οι Ψύλλοι Στ’ Άχυρα επηρεάζονται δημιουργικά από το πανκ αλλά και το «βόρειο» ροκ- Τρύπες, Ξύλινα Σπαθιά, Μαύρη Μαγιονέζα. Με συμμετοχή σε πολλούς εναλλακτικούς και  συναυλιακούς χώρους βασίζονται γερά στο ρυθμικό τομέα, στις κιθάρες αλλά και στις στέρεες, καθαρές, φωνές για να γράψουν χαρακτηριστικά κομμάτια όπως τον «Σκάρτο», το «Πνεύμα Ψέμα», ή, το «Ζαλίζομαι». Αν σε αυτό προσθέσουμε και την κοινωνική ευαισθησία των λεγομένων – για τους πρόσφυγες, τους απροσάρμοστους, τον φασισμό, την ψυχιατρική- τότε έχουμε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ντεμπούτο.

Info


Οι Omega Ray (Ω-Ray), η νέα δημιουργική μεταμόρφωση του Γιώργου Καρανικόλα, γνωστού, περισσότερο απ’ την θητεία του στους Last Drive- ένα άλμπουμ με στίχους ελληνικούς, υπερβατικούς- όπου ο κιθαρίστας, συνθέτης και ερμηνευτής, με τους τρεις μουσικούς του, ταξιδεύουν, κυριολεκτικά, με εκτενή χρονικώς κομμάτια σε ηχοτοπία επηρεασμένα από την ψυχεδέλεια, το grunge,το acid rock,την φολκ αλλά και το γερμανικό krautrock- τους πρώιμους Pink Floyd, τον Tom Verlaine και τους Television. Τα φωνητικά είναι γιορταστικά, οι στίχοι εσωτερικοί,  και tribal η διάθεση. Και απελευθερωτικές οι κιθάρες, όπως, ας πούμε, στον 18λεπτο «Κυκλικό Χορό».

Info


Και οι The Sailing Tomatoes έρχονται εκ Θεσσαλονίκης. Έγιναν γνωστοί απ’ τις εμφανίσεις τους σε κεντρικά σημεία της πόλης- ως μουσικοί του δρόμου- και η τρίτη κατά σειρά δουλειά τους με τίτλο, «Dive» εμφορείται  από τα ίδια πάνω – κάτω ηχητικά υλικά με τις υπόλοιπες: Φολκ ροκ, Leonard Cohen,γαλλικό chanson, Band Of Holy Joy-Tiger Lillies, ίσως. Είναι, επίσης το πανταχού παρόν ακορντεόν, η θεατράλε ερμηνεία, το στήσιμο της μπάντας, ο τρόπος που «σκηνοθετούνται» τα κομμάτια, που δίνουν στους ST, ταυτότητα ξεχωριστή, κατάλληλη για να ηγηθούν μιας γιορτής που ανά πάσα στιγμή μπορεί να ξεσπάσει!      

Info

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.