Auditorium
Νέα μουσική εσοδεία
Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz & Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.
[hr]
Το τελευταίο μουσικό ντοκουμέντο από αυτό, το πάνω από τριάντα χρόνια τρίο, των Αυστραλών, The Necks – με τίτλο Unfold – κυκλοφορεί σε διπλό βινύλιο με μία σύνθεση ανά πλευρά και χωρίς αρίθμηση. Σε παραγωγή των ίδιων και μάστεριν του ικανού Rashad Becker, το άλμπουμ ξεπερνά τα όποια υφολογικά κλισέ με τον συνδυασμό της τζαζ, του post – rock, του άμπιεντ, της μίνιμαλ, μέσα από τον αυτοσχεδιασμό που όμως δεν αφήνεται στην τύχη του αλλά δομείται σε ένα συνεχές μετά – μάντρα όπου οι πένθιμοι τόνοι απ’ το μπάσο του Lloyd Swanton περιτριγυρίζουν τα τελετουργικά πιανίσματα του Chris Abrahams, με την υποστήριξη των στιβαρών κρουστών του Tony Buck.
[hr]
Η δεύτερη σόλο δουλειά της πιανίστριας, συνθέτριας και παραγωγού, Angelina Yershova, φέρει τον τίτλο, Resonance Night, όπου η Καζάχα περφόρμερ δημιουργεί ένα ιδιαίτερο μουσικό υβρίδιο με βάση τα drones του πιάνου. Οι δονήσεις των χορδών, οι μηχανικοί ήχοι των πεταλιών και των σφυριών επεξεργάζονται ηλεκτρονικά, παραμορφώνονται, με αποτέλεσμα ένα τελείως διαφορετικό ήχο από τον κλασικό του οργάνου, γεμάτο από ρυθμούς και απρόβλεπτες δυναμικές!
twinparadoxrecords.bandcamp.com
[hr]
Το αυστριακό τρίο των TUMIDO – Bernhard Breuer, ντραμς, Gigi Gratt τρομπέτα, tres και Mario Stadler, κθάρα, μπάσο και ηλεκτρονικά – ανασυνθέτει το κομμάτι xaxim από το τελευταίο του άλμπουμ και μάλιστα σε τέσσερεις παραλλαγές. Οι Νik Hummer, Stefan Nemeth και Buenoventura κάνουν ρεμίξιν σε τρία tracks με το τελευταίο να δουλεύεται από το ίδιο το γκρουπ. Αποτέλεσμα, ένα κουαρτέτο κομματιών διαφορετικής υφής το καθένα με προσήλωση όμως στο ντανσάδικο τέχνο στιλ του πρωτότυπου.
[hr]
Εκ Πακιστάν ο κιθαρίστας, Azhar Kamal, μόνιμος, εδώ και χρόνια, κάτοικος Γερμανίας, δείχνει από τις πρώτες στιγμές του νέου του δίσκου, Folk Jazz Explosion, μια εξαιρετική προσήλωση στο αγγλικό φολκ – ροκ των Fairport Convnetion, των Pentangle, του Bert Jansch και γενικώς όλης εκείνης της εξαίρετης μουσικής φουρνιάς. Ως βέροι Βρετανοί φολκίστες, στα τέλη του ’60, ο Kamal και το οκτέτο του ερμηνεύουν δικές του συνθέσεις με απίστευτη, θα λέγαμε, άνεση και δροσεράδα! Στο φινάλε του άλμπουμ, υπάρχει ατόφιο το Scarborough Fair των Simon & Garfunkel, αν και με άλλο τίτλο.
[hr]
Το πρώτο άλμπουμ της Sissi Rada (κατά κόσμο Αναστασία Sissi Μαρκοπούλου), με τίτλο Pragma – αγγλόφωνο με δυο τραγούδια στα ελληνικά – ηχογραφήθηκε στο Βερολίνο και στην Αθήνα με τον μόνιμο συνεργάτη της και παραγωγό, Max Trieder, που συνέγραψε και έπαιξε κιθάρα, μπάσο και πλήκτρα ενώ στα ντραμς ήταν ο Tom Krause. Τους συμπλήρωσαν οι: Camerata Athens Quartet, ο Sergiu Nastaza (σόλο βιολί), ο Niklas Lutterbach (soundscape), οι Florian Bitzer, Sebastian Meyer και Constanze Trieder (πνευστά). Με μια τέτοια σύνθεση και προφανώς, γόνιμη έμπνευση εκ μέρους της Sissi Rada, δεν είναι παράξενο πως τα κομμάτια βγήκαν τόσο καλά σε ένα ενδιαφέροντα συνδυασμό κλασικότροπου ύφους, ποπ μελωδίας και δημιουργικών, ηλεκτρονικών, παρεμβολών.