Στήλη: Auditorium

Auditorium

Στα περίτεχνα μουσικά μονοπάτια

| 20/12/2016

Δεν είναι καθόλου καινούρια τούτη η στήλη. Έκανε την πορεία της για αρκετό καιρό, στο παρελθόν («Δίφωνο», «Jazz & Τζαζ») πέρασε στην διαθεσιμότητα και έρχεται και πάλι στο προσκήνιο του φιλόξενου «Περιοδικού». Κυρίως νέες μουσικές θα παρουσιάζει αλλά δεν θα παραλείπει να μεταφέρει δημιουργικές προτάσεις από το κυρίως ρεύμα της δισκογραφίας. Το βασικό χαρακτηριστικό της είναι η συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση των καλλιτεχνικών προϊόντων.

[hr]

auditorium3

‘Ενα, ομολογουμένως, πολύ ενδιαφέρον άλμπουμ, αυτό του Φιλανδού, Otso Lahdeoja, υπό τον τίτλο «Dendermonde», διασταύρωση indietronica και ελεύθερης μουσικής φόρμας. Ηχογραφημένο μεταξύ Κεμπέκ, Ελβετίας, Βέλγίου και της πατρίδας του, το ηλεκτροακουστικό πρότζεκτ του συνθέτη και κιθαρίστα Otso αποτελεί ένα είδος τεχνολογικού σαμανισμού, με στοιχεία post- rock και ψυχεδέλειας – με την προσθήκη, moog, κρουστών και αρμόνικων – έτσι ώστε να συνδυάζονται με τα διάφορα filed recordings, τους θορύβους και τα glitch, σε ένα δουλεμένο αισθητικό όλον.

http://ellirecords.com

[hr]

 

auditorium4

Ψύχο – ακουστική μελέτη αποτελεί το άλμπουμ «Discours Αmoureux», του Πολωνού συνθέτη και περφόρμερ, Paul Wirkus. Ηλεκτρονική μουσική από λάπτοπ και field recordings συνδεδεμένη γόνιμα σε τέσσερα μεγάλης διάρκειας κομμάτια, τιτλοφορημένα με χρονολογίες, όπου εφέ θορύβου και καθημερινών ήχων συνοδεύονται από κυκλικές, επαναλαμβανόμενες, δίκην μάντρα, digital παρεμβάσεις του μουσικού. Χαρακτηριστικό δείγμα μινιμαλίστικης ελεκτρόνικα.

editionbeides.com

[hr]

auditorium6

Δεύτερος δίσκος για το ολλανδικό τρίο των The Sweet Release Of Death, ένα noise rock συγκρότημα, άξιων μαθητών των Sonic Youth και των My Bloody Valentine, αλλά και πιο πέρα από αυτούς με την πρώτο – gothic αισθητική και τις άκρως ελεγχόμενες ποπίστικες μελωδίες τους. Στο ομώνυμο έργο τους εμφανείς είναι οι απόηχοι των 80’s, αναθεωρημένοι με αρτίστικες διαθέσεις, με τις κιθάρες στην διαπασών και τα σχεδόν σε απαγγελία λόγια των κομματιών καθώς και η αίσθηση του μεταλλικού wall of sound που χτυπά με σθένος τα ακουστικά τύμπανα.

katzwijm.com

[hr]

auditorium2

Σπουδαία δουλειά στο πνεύμα και στην μνήμη του αδικοχαμένου Σουηδού συνθέτη και πιανίστα Esbjörn Svensson, ηγέτη του θρυλικού, πλέον, τρίο e.s.t., έργο με τίτλο «E.S.T. SYMPHONY» όπου η Royal Stockholm Philharmonic Orchestra υπό την διεύθυνση και την ενορχήστρωση του Hans Ek ερμηνεύει επικά σειρά από γνωστά κομμάτια του γκρουπ. Με την ορχήστρα συμπράττουν ονόματα όπως οι Marius Neset (σαξόφωνο), Verneri Pohjola (τρομπέτα), Iiro Rantala (πιάνο), Johan Lindström (pedal steel) μαζί με τους Dan Berglund (ακουστικό μπάσο) και Magnus Öström (κρουστά) από το εν λόγω συγκρότημα.

www.facebook.com

[hr]

auditorium5

Το δεύτερο ολοκληρωμένο άλμπουμ των Slowly Rolling Camera, ενός από τα πιο ενδιαφέρονται σύνολα στον χώρο της σύγχρονης τζαζ με επικεφαλής τον συνθέτη και πιανίστα Dave Stapleton – ιδρυτή της ετικέτας Edition Records – με την Dionne Bennett στα φωνητικά και τους στίχους, τον Deri Roberts στην παραγωγή και σε διάφορα όργανα και τον Elliot Bennett στα κρουστά. Το «All Things» συγχωνεύει ελεκτρόνικα, σόουλ, trip hop (αλά Portishead), αυτοσχεδιάζοντας κατά το δοκούν, υπερβαίνοντας τα όρια ανάμεσα στα διάφορα στιλ, με αποτέλεσμα μια σειρά από ιδιαίτερα και συνάμα απολαυστικά κομμάτια.

www.facebook.com

[hr]

auditorium1

Το ομώνυμο πρώτο άλμπουμ της ντόπιας τριμελούς μπάντας Chickn αποκαλύπτει ένα ηχητικό περιβάλλον δημιουργικής ψυχεδελικής έκφρασης συνοδευόμενο από δυναμικές παραμορφωμένες κιθάρες, πλήθος κρουστών, πλήκτρων, παραδοσιακών οργάνων, συνθεζάϊζερς, far out φωνών, ενίοτε, δε, χορωδιακών. Με σύγχρονο πνεύμα ερμηνείας, αυτοσχεδιαστική διάθεση και αισθητικές δοξασίες που ανάγονται στις πειραματικές τάσεις των 60’s, στην ατμόσφαιρα, θα λέγαμε, των μετά – 13th Floor Elevators.

http://inner-ear.gr

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.