Cayetano:«Ένα freestyle set με σκοπό το χαμόγελο και τον χορό!»

Λίγο πριν την εμφάνισή του στο MakeNoise Fest, στις 29 Μάη.

| 29/05/2015

Ο κατά κόσμον Γιώργος Μπρατάνης γεννήθηκε πριν από περίπου τριάντα οκτώ χρόνια στη Θεσσαλονίκη και ασχολήθηκε από πολύ μικρός με την μουσική. Ηταν μόλις δέκα εννέα ετών όταν κυκλοφόρησε το ’96 το ντεμπούτο album τού συγκροτήματός του τότε, των Στρογγυλό Κίτρινο, το οποίο ακολούθησε ένα ακόμη, τρία χρόνια αργότερα. Από το 2001 άρχισε να ταξιδεύει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης καταλήγοντας στην Βαρκελώνη όπου και εγκαταστάθηκε μέχρι και το ‘04.  Εκεί συνέβησαν δύο πράγματα, το πρώτο ήταν ότι για πρώτη φορά άρχισε να εγκαταλείπει τα «φυσικά» όργανα για να ασχοληθεί με τα ηλεκτρονικά και το δεύτερο ότι υιοθέτησε το ψευδώνυμο Cayetano το οποίο χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα.

Με την επιστροφή του στην Ελλάδα συνέχισε να κυκλοφορεί δίσκους (συνολικά έξι μέχρι στιγμής συν μία remixed εκδοχή του τελευταίου) που συνδύαζαν με όλο και καλύτερο και πιο «σοφιστικέ» τρόπο το παρελθόν του στο indie rock,  δηλαδή τα «φυσικά» όργανα με τις ηλεκτρονικές ηχητικές πήγες. Αποκορύφωμα το «Once Sometime» του ’12, ένα μικρό ατμοσφαιρικό αριστούργημα του ιδιώματος (πέρυσι κυκλοφόρησε και το «Once Sometime Remixed»). Παράλληλα βέβαια ο Cayetano είναι και ένας πολύ καλός freestyle dj και είναι με αυτή του την ιδιότητα που θα τον ακούσουμε στο Make Noise Fest.

makenoise-960x250

[hr]

Με την πάροδο του χρόνου βλέπεις τον ήχο σου να κινείται περισσότερο προς τον ρυθμό ή την μελωδία;

[hr]

Προσπαθώ πάντα να κρατώ μια ισορροπία, έτσι κι αλλιώς σε κάθε δίσκο μου γράφω για εμένα. Οπότε δεν προβληματίστηκα ποτέ για το «πού» θέλω να πάει κάθε δίσκος.

[hr]

Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στις συναυλίες και στα dj sets σου;

[hr]

Ως dj παίζω με γνώμονα την μουσική πρόταση και τη διασκέδαση, σε αντίθεση με τις συναυλίες στις οποίες παίζω αποκλειστικά δικό μου υλικό. Στην συναυλία παρουσιάζω το έργο μου.

[hr]

Η πενταετής και βάλε πια κρίση σε έχει επηρεάσει στην προσωπική σου ζωή αλλά και ως μουσικό;

[hr]

Όπως και όλους φαντάζομαι! Αν και πάντα ήμουν ολιγαρκής ως άνθρωπος, οπότε και με την κρίση δεν «στερήθηκα» πολλά, είναι δύσκολο όταν οι φίλοι σου ή άνθρωποι της οικογένειας σου ζορίζονται. Ως μουσικό, μού άλλαξε ελαφρώς τον ρομαντικό τρόπο με τον οποίο έβλεπα τον κόσμο.

Οι καλλιτέχνες στην Ελλάδα ωρίμασαν για τα καλά. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην κρίση ή στην ευκολότερη πρόσβαση που έχουμε πια σε νέες τάσεις, τεχνοτροπίες, τεχνολογίες κ.λπ. αλλά ενώ τα πάντα μπορεί να πηγαίνουν στραβά οι καλλιτέχνες λάμπουν στην κυριολεξία.

[hr]

Το ιδίωμα σου, η electronica,  καλώς ή κακώς στην Ελλάδα έχει ταυτιστεί με το lifestyle της εποχής της πλασματικής ευφορίας. Συμφωνούσες τότε με αυτό, πώς το βλέπεις τώρα και ποιες αλλαγές διαπιστώνεις γενικά στον χώρο κατά την διάρκεια της κρίσης;

[hr]

Δεν νομίζω ότι υπήρξα ποτέ μέρος αυτού του life style, ούτε και της electronica σκηνής. Αυτή η ταμπέλα δόθηκε από δισκοπωλεία ή και ανθρώπους που έγραψαν, χωρίς ίσως να έχουν ακούσει τη μουσική μου. Πάντα χρησιμοποιούσα αληθινά όργανα στις παραγωγές μου, οι οποίες έτσι κι αλλιώς δεν ήταν τόσο χορευτικές ώστε να με «δεχθεί» η electronica στη σκηνή της. Όπως και να έχει, πάντα στεκόμουν απέναντι στο life style των νεόπλουτων που μας κυρίευσε την περασμένη δεκαετία.

[hr]

Το ότι η όντως ποιοτική εταιρεία του ιδιώματος με την οποία κυρίως έγινες γνωστός, η Klik Records, συρρικνώθηκε και τελικά σχεδόν εξαφανίστηκε κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου δεν είναι φυσικά συμπτωματικό, έτσι δεν είναι;

[hr]

Δεν νομίζω ότι «κατέρρευσε» η Klik Records. Προφανώς μείωσε τις παραγωγές της, κατά την ταπεινή μου άποψη έγινε πιο εκλεκτική, καθώς δεν υπάρχουν λεφτά για «όλα» αλλά είναι εκεί και συνεχίζει. Μέσα στην κρίση κυκλοφόρησε «διαμάντια» των Lee Burton, Silly Boy, Professor Skank και Jk Soul (με το όνομα της «θυγατρικής» Pale Sound Records) κ.λπ. Μπορεί να μην είναι η «massive» εταιρεία που ήταν πριν από χρόνια αλλά άντεξε!

[hr]

Είσαι αισιόδοξος για το μέλλον της ελληνικής μουσικής σκηνής;

[hr]

Είμαι αισιόδοξος γενικά όσον αφορά στην «εν Ελλάδι» δημιουργία. Βγαίνουν τρομερές μουσικές, ανεξαρτήτως σκηνής, οι εικαστικοί έχουν επίσης ξεφύγει, οι κινηματογραφιστές κάνουν θαύματα και στα θέατρα ανεβάζουν παραστάσεις εξαιρετικές. Οι καλλιτέχνες στην Ελλάδα ωρίμασαν για τα καλά. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην κρίση ή στην ευκολότερη πρόσβαση που έχουμε πια σε νέες τάσεις, τεχνοτροπίες, τεχνολογίες κ.λπ. αλλά ενώ τα πάντα μπορεί να πηγαίνουν στραβά οι καλλιτέχνες λάμπουν στην κυριολεξία. Το αν καταφέρνουν να επιβιώνουν με αυτά που κάνουν είναι βέβαια άλλη κουβέντα…

[hr]

Γενικότερα σε ικανοποιεί το μουσικό επίπεδο αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα;

[hr]

Ναι αλλά όχι απόλυτα…Σίγουρα όμως το θεωρώ πολύ ανώτερο από εκείνο των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών για τις οποίες έχω άποψη.

[hr]

Και τι να περιμένουν να ακούσουν από εσένα την Παρασκευή το βράδυ όσοι έρθουν στο MakeNoise Fest;

[hr]

Ένα freestyle set με σκοπό το χαμόγελο και τον χορό!

[hr]

Περισσότερες πληροφορίες:

https://www.facebook.com/CayetanoMusic?fref=ts

http://www.cayetanomusic.com/

[hr]

periodiko 29 may