Ghost in The Shell- Όταν το Hollywood συνάντησε το anime
Η βιομηχανία του Hollywood μετά τα κόμικ με υπερήρωες, επιχειρεί να μεταφέρει το ιαπωνικό είδος (ανεπιτυχώς) στην μεγάλη οθόνη.
Η βιομηχανία του Hollywood μετά τα κόμικ με υπερήρωες, επιχειρεί να μεταφέρει το ιαπωνικό είδος στην μεγάλη οθόνη ως απόρροια του πολιτιστικού τέλματος στο οποίο βρίσκεται ο (εμπορικός) κινηματογράφος.
Η πρόσφατη κυκλοφορία της live-action μεταφοράς του anime «Ghost in The Shell » με πρωταγωνίστρια την Σκάρλετ Γιόχανσον αποτέλεσε μια εμπορική αποτυχία και έγινε στοιχείο αρνητικής κριτικής για την επιλογή λευκής ηθοποιού να ενσαρκώσει μια ασιάτισσα(«whitewashing»). Η ταινία εκτός του ότι ήταν χαμηλά στο box office, παρέμεινε σε μια επίδειξη ειδικών εφέ και CGI χωρίς να κεντροβαρεί σε έστω μια ανάδειξη του καθοριστικού ρόλου που παίζουν οι νέες τεχνολογίες στην σύγχρονη κοινωνία.
Η ταινία πρόκειται για το κινηματογραφικό ριμέικ του ομώνυμου anime που προβλήθηκε το 1995 και η ιστορία των δύο ταινιών είναι βασισμένη στη σειρά manga. Μιλάμε λοιπόν για ένα ευρύ φάσμα ταινιών και επεισοδίων που δημιουργούν ένα franchise Η επιλογή του συγκεκριμένου anime δεν είναι τυχαία, αλλά αποτελεί την πιο ασφαλή λύση για μια εταιρεία παραγωγής, τόσο από άποψη μορφής όσο και περιεχομένου .Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν εμφανείς δυτικές επιρροές, με τα σχέδια να είναι αναλογικά ξεφεύγοντας από τις υπερβολές των manga και το θέμα ουσιαστικά να καταλήγει να είναι ένα νουάρ, φουτουριστικό κατασκοπικό θρίλερ. Η πλοκή έχει ως εξής: η Major είναι μία νεαρή κοπέλα που σώθηκε από ένα δυστύχημα και έχει εξελιχθεί πλέον μέσω της ρομποτικής, σε μία cyborg ανίκητη στρατιώτη, προσηλωμένη στο έργο της ενάντια στους χειρότερους εγκληματίες, χάκερς και τρομοκράτες στον κόσμο. Σκοπός της είναι να αντιμετωπίσει έναν νέο εχθρό που έχει ως στόχο να καταστρέψει την Hanka Robotics, την εταιρία δηλαδή που την “δημιούργησε”.
Η ιστορία εξελίσσεται σε ένα δυστοπικό μέλλον, στην Ιαπωνία. Η έκρηξη της τεχνολογίας είναι τέτοια, που επιτρέπει την βελτίωση των ανθρώπινων δυνατοτήτων σε σημείο που να δημιουργούνται όντα μόνο με προσθετικά μέλη ή να μεταφέρεται η νόηση ενός ανθρώπου σε άλλο σώμα μέσω δικτύων. Εκεί που επενέβαινε η Major με την ομάδα της είναι όταν διάφορες τρομοκρατικές οργανώσεις, μαφιόζοι ή χάκερς, συνήθως υποκινούμενοι από διεφθαρμένους πολιτικούς, διασπείρουν έναν ηλεκτρονικό ιό μέσα από αυτό το σύστημα δικτύων. Έτσι φαίνεται να ελέγχεται η ανθρώπινη βούληση και να χρησιμοποιείται αυτό το γεγονός για να πυροδοτούνται κοινωνικές εξεγέρσεις ή να καταπνίγονται. Για παράδειγμα, στο sequel της original ταινίας εξιχνιάζεται η υπόθεση των cyborg γκεϊσών που δολοφονούσαν λόγω ενός ιού ή στην σειρά anime υπάρχει μια μεταναστευτική ροή Ασιατών προς την Ιαπωνία λόγω ενός παγκόσμιου πολέμου και χρησιμοποιείται ένας ιός για να καταστείλει τους μετανάστες που εξεγείρονται επειδή ζουν σε άθλιες συνθήκες. Είναι χαρακτηριστικό πως φαίνεται ότι οι παρανομίες γίνονται από μεμονωμένους πολιτικούς και δεν εκπροσωπούν συνολικά την κυβέρνηση, αποδεικνύοντας την βαθιά ιδεολογική πειθάρχηση που κυριαρχεί σχετικά με την τυφλή εμπιστοσύνη των Ασιατών στον κρατικό μηχανισμό.
Οι παραγωγοί της σειράς anime ήθελαν το θέμα να είναι σχετικό με την 9η Σεπτεμβρίου και τις επεμβάσεις στο Ιράκ, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την ιαπωνική κυβέρνηση ώστε να μην στείλει στρατεύματα. Ακόμα και αν αυτές οι κατευθύνσεις δεν εφαρμόστηκαν τελικά δείχνουν την πρόθεση για δημιουργία ως μέσο πολιτικής πίεσης, γεγονός που θα έπρεπε σίγουρα να έχουν αναλογιστεί οι αμερικάνοι ομόλογοί τους.