ToPeriodiko.GR προτείνει: 10 Βιβλία για την παραλία
Better Read A Book Instead v.2 [Καλοκαίρι 2015]

Το διάβασμα του βιβλίου αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια για πολλούς από εμάς στις καλοκαιρινές διακοπές. Από το κατάλυμα (κάμπινγκ, δωμάτια, ξαπλώστρες) μέχρι την ίδια την παραλία. Και από την αιώρα ως τα μέσα μεταφοράς (πλοία, τρένα αεροπλάνα) που χρησιμοποιούμε για να φτάσουμε στον πολυπόθητο προορισμό των διακοπών, το βιβλίο αποτελεί πιστό σύντροφο. Γι αυτό και μία από τις κλασικές ερωτήσεις της παρέας των διακοπών είναι αυτή: «Τί βιβλία πήρες μαζί σου;» Και μία από τις πιο κλασικές «τελευταίες αγορές» πριν αποχαιρετήσουμε την πόλη που βράζει, είναι φυσικά οι αγορές εντός των βιβλιοπωλείων.
Ακόμη και σε αυτό το φετινό καλοκαίρι, το πολυτάραχο, ιδιαίτερο και μάλλον «μικρό» από την άποψη της έκτασης των διακοπών, δύσκολα θα αρνηθούμε το διάβασμα καινούριων και ενδιαφέροντων βιβλίων. Ίσως μάλιστα η φετινή του ιδιαιτερότητα να μας σπρώξει περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση…
Με αυτές τις σκέψεις λοιπόν και αφού είχαμε υποσχεθεί πως κάθε τόσο θα μαζεύουμε 10 από τα πιο ανήσυχα βιβλία που κυκλοφορούν, ετοιμάσαμε τις παρακάτω προτάσεις της τελευταίας στιγμής. Εντός των οποίων θα βρείτε ουσιαστικά δύο ομάδες βιβλίων. Περίπου έτσι όπως επιλέγουμε συνήθως τα βιβλία που θα βάλουμε στις βαλίτσες μας. Η μία ομάδα αφορά δοκίμια της ευρύτερης κατηγορίας “πολιτική – οικονομία” και η άλλη ομάδα την κατηγορία της “λογοτεχνίας”…
Better read a book instead, λοιπόν!
[br]
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΨΜ
[hr]
Η Πάπισσα Ιωάννα, του Λευτέρη Παπαθανάση
[hr]
Ένα ατμοσφαιρικό comic album. Η εικονογραφημένη ιστορία της Πάπισσας Ιωάννας, βασισμένη στο γνωστό έργο του μεγάλου Εμμουνουήλ Ροίδη. Ο δημιουργός Λευτέρης Παπαθανάσης σε άλλη μια καταπληκτική δουλειά, αποδίδει την ιστορία ως “μεσαιωνικό εικονογραφημένον”.
Ο Εμμανουήλ Ροΐδης έγραψε ένα από τα πρώτα «διεθνή» μυθιστορήματα της ελληνικής λογοτεχνίας, πάνω στο μύθο της «Πάπισσας Ιωάννας», της γυναίκας που έφτασε στο ύπατο αξίωμα της δυτικής εκκλησίας κάπου στον 9ο αιώνα.
Εκτός λοιπόν από κορυφαίο λογοτεχνικό έργο, αιτία αφορισμού του βιβλίου και εξαιρετικά επιτυχημένη σάτιρα για τη δυτική εκκλησία (μάλλον αυτό συνετέλεσε να μην αφοριστεί και ο ίδιος ο Ροΐδης), η «Πάπισσα» εδώ και λίγες μέρες είναι και κόμικ, δια χειρός Λευτέρη Παπαθανάση.
[br]
[hr]
Tina Modotti – από την τέχνη στην επανάσταση, του Angel de la Calle.
Μετάφραση-Εισαγωγή: Εύη Παρασκευή Γούσια. Πρόλογος Ι & ΙΙ: Πάκο Ιγκνάσιο Τάϊμπο ΙΙ
[hr]
Ένα βιογραφικό comic album για μια γυναίκα της τέχνης και της επανάστασης. Ο φίλος και συνεργάτης του Paco Ignacio Taibo II, δημιουργός και σκιτσογράφος Angel de la Calle,ανακαλύπτει και μας παρουσιάζει μια θρυλική μορφή της τέχνης και του αγώνα, μια μποεμ φιγούρα, την Τίνα Μοντότι. Φωτογράφος, ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου, μοντέλο, στέλεχος του κομμουνιστικού κινήματος, ιταλίδα που αγωνίστικε στο Μεξικό του ’20, στην Ισπανία του ΄36, στη Μόσχα και σε πολλές ακόμα μάχες.
Η Τίνα ήταν παρούσα παντού τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Γνώρισε όλο τον κόσμο, όλους αυτούς που μας απασχολούν σήμερα. Έζησε όλες αυτές τις ιστορίες που έγιναν η Ιστορία. Συμμετείχε στην πολιτιστική και πολιτική πρωτοπορία. Βρέθηκε σε όλες τις πόλεις που είχαν αξία: Χόλυγουντ, Μεξικό, Παρίσι, Μόσχα, Βερολίνο, Μαδρίτη.
Η Τίνα βρέθηκε σε όλες τις μάχες. Με τη βοήθεια της φωτογραφίας διηγήθηκε τη σκληρότητα και την τρυφερότητα. Πρόσωπο περιτριγυρισμένο από σκιές και μυστήρια, προικισμένο από μια ισχυρή ερωτική αύρα, μαχόμενη και τελικά θύμα, είναι ένα πρόσωπο που αξίζει να γνωρίσουμε.
Η Tina Modotti (1896 –1942) ήταν Ιταλίδα, παιδί μεταναστών στις ΗΠΑ, όπου έγινε ηθοποιός του Χόλυγουντ τα χρόνια του 1920. Ερωμένη και μαθήτρια του μεγάλου φωτογράφου Έντουαρντ Γουέστον, έζησε το μετεπαναστατικό Μεξικό, όπου έγινε μοντέλο του Ντιέγκο Ριβέρα που την απαθανάτισε στις τοιχογραφίες του και συνατήθηκε φιλικά με τη Φρίντα Κάλο. Αλλά και φίλη της Αλεξάντρα Κολοντάϊ, του Μαγιακόφσκι, του Σαντίνο και του Σεργκέϊ Αϊζενστάϊν!
Έζησε για λίγο στη Μόσχα, και ως ενεργό μέλος της Διεθνούς πολέμησε στην Ισπανική Επανάσταση του 1936, δίπλα στον ιδρυτή του 5ου Συντάγματος των Διεθνών Ταξιαρχιών. Ο περίεργος θάνατός της το 1942 σημάδεψε τον Πάμπλο Νερούδα, ο οποίος έγραψε την επιτύμβια πλάκα στον τάφο της και ένα όμορφο ποίημα…
Δείτε το video
[br]
[hr]
Η αδύνατη ταξική ανακωχή, του Δημήτρη Μαριόλη.
Πρόλογος: Προκόπης Παπαστράτης
[hr]
Ένα βιβλίο με ιστορικά ντοκουμέντα, που θέτει επίκαιρα ερωτήματα
Λίγο πριν την απελευθέρωση, το 1944, το ΕΑΜ αναλαμβάνει πέντε θέσεις υπουργών και μία υφυπουργού στην κυβέρνηση «εθνικής ενότητας». Έτσι, από την Απελευθέρωση, τον Οκτώβρη του 1944 ως το Δεκέμβρη του 1944, το ΕΑΜ έχει την ευθύνη της οικονομικής και εργατικής κυβερνητικής πολιτικής και παράλληλα, της καθοδήγησης του εργατικού κινήματος.
Στο βιβλίο παρουσιάζεται, -με βάση τη μελέτη της αρθρογραφίας τουΡιζοσπάστη και του εαμικού τύπου αλλά και των εγγράφων και κειμένων των εαμικών υπουργών – η πολιτική και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το ΕΑΜ τα διλήμματα που έθετε η σιδερένια πραγματικότητα εκείνων των πρώτων κρίσιμων μηνών της απελευθέρωσης.
Κάτω από την ασφυκτική πίεση του ξένου παράγοντα και καθώς το φάσμα της πείνας απλωνόταν πάνω από τα αστικά κέντρα, το ΕΑΜ, αναλαμβάνοντας υπουργεία οικονομικού περιεχομένου στην κυβέρνηση «εθνικής ενότητας», επιχειρούσε να αντιμετωπίσει μια σειρά κρίσιμα ζητήματα μέσα σε ένα πλαίσιο οξυμμένων κοινωνικών και ταξικών αντιπαραθέσεων.
Η μελέτη αυτή, επιχειρεί να διερευνήσει πως αντιμετώπισε το ΕΑΜ τα πιεστικά διλήμματα, ποιες ήταν οι βασικές συντεταγμένες της πολιτικής των εαμικών υπουργών καθώς και οι επιλογές που ακολούθησαν τα συνδικάτα.
Συγκεκριμένα:
– Ποιες ήταν οι βασικές συντεταγμένες της οικονομικής και εργατικής πολιτικής των εαμικών υπουργών;
– Ποιες επιλογές ακολούθησαν τα εαμικά συνδικάτα;
– Μπορούμε να διακρίνουμε στην πολιτική του ΕΑΜ στα συγκεκριμένα υπουργεία ή στην τακτική του στα συνδικάτα στοιχεία που παραπέμπουν σε ένα πολιτικό σχέδιο κοινωνικού μετασχηματισμού;
[br]
[hr]
Ποιός χρειάζεται την Ευρωπαϊκή Ένωση; – Συλλογικό κείμενο
[hr]
E.E.: Καταστροφή η ένταξη, σωτηρία η αποδέσμευση
Μια σημαντική μελέτη και ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διαδικασίας καπιταλιστικής ολοκλήρωσης στην Ευρώπη, σε όλα τα επίπεδα.
Ένα βιβλίο με κείμενα ερευνητών, δημοσιογράφων, πολιτικών επιστημόνων, οικονομολόγων, συνδικαλιστών και αγωνιστών του κινήματος που φέρνουν στο φως τις σύγχρονες αντιδραστικές τομές που συντελούνται στην Ε.Ε., στο φόντο της καπιταλιστικής κρίσης.
Οι αντιδημοκρατικές πολιτικές της Ευρώπης-Φρούριο, οι αντιδραστικές αλλαγές στην εργασία και την κοινωνία που οδηγούν στην εξαθλίωση τους λαούς και τους εργαζόμενους για να αναταχθούν τα κέρδη των ισχυρών και των ευρωπαϊκών πολυεθνικών. Ο ρόλος της ΕΚΤ, της κομισιόν, του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, του ευρώ και των μηχανισμών του. Τα δημοσιονομικά σύμφωνα και οι νέες συμφωνίες.
Η Ε.Ε. αποτελεί μια συμμαχία των ισχυρών του ευρωπαϊκού κεφαλαίου. Αυτός ήταν ο σκοπός της ίδρυσής της και παραμένει ο στόχος της: Οικονομική και πολιτική κυριαρχία των ισχυρών του ευρωπαϊκού καπιταλισμού και επιβολή των συμφερόντων τους πάνω στους λαούς και την κοινωνική πλειοψηφία της Ευρώπης. Γι΄ αυτό η Ε.Ε. δεν «μεταρρυθμίζεται» προοδευτικά, δεν μπορεί να γίνει “των λαών”. Τα συμφέροντα των λαών και των εργαζομένων, για μια διεθνοποίηση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο έξω από τα αστικά πλαίσια, περνάει υποχρεωτικά μέσα από την αντικαπιταλιστική και διεθνιστική αντιπαράθεση και ρήξη με την Ε.Ε.
Περιέχει κείμενα, μελέτες και άρθρα των: Αναγνωστάκη Αλέκου, Βασσάλου Γιώργου, Βατικιώτη Λεωνίδα, Βουρεκά Θεόδωρου, Γεωργιάδη Μάκη, Γρηγορόπουλου Δημήτρη, Δεσύλλα Δημήτρη, Ιωαννίδου Γιώτας, Κάργα Γιώργου, Κοιλάκου Σύλβιας, Κωστογιάννη Ταξιάρχη, Μαυροειδή Παναγιώτη, Μηνακάκη Βασίλη, Νάνου Βαγγέλη, Παπακωνσταντίνου Δημήτρη, Προγούλη Νίκου, Ραχιώτη Γιάννη, Σταμούλη Δημήτρη
[br]
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΠΟΣ
[hr]
Θεωρία της μετάβασης και σοσιαλιστική εναλλακτική – Συλλογικό Έργο
[hr]
Οι συγγραφείς του βιβλίου: Δημήτρης Καλτσώνης, Χρήστος Κεφαλής, Βασίλης Λιόσης, Σταύρος Δ. Μαυρουδέας, Δημήτρης Μπελαντής, Γιώργος Ρούσης, Παναγιώτης Σωτήρης, Αλέξανδρος Χρύσης
Από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα ως τις μέρες μας, η θεωρητική συζήτηση και η πρακτική αναζήτηση αποτελεσματικών τρόπων μετάβασης από την καπιταλιστική στη σοσιαλιστική τάξη πραγμάτων γνώρισαν σημαντικές μεταπτώσεις.
Η έξοδος από την καπιταλιστική κοινωνία εξακολουθεί να παραμένει ανεπίλυτο πρόβλημα. Πρόβλημα, που προσλαμβάνει πιεστικό χαρακτήρα, αν συνεκτιμήσουμε τις δραματικές συνέπειες του τρόπου με τον οποίο αναπαράγεται, διεθνώς και στη χώρα μας, το κυρίαρχο σύστημα. Η μελέτη μιας σύγχρονης θεωρίας, αλλά και η επεξεργασία μεταβατικών πολιτικών προγραμμάτων, συνιστούν βασική προτεραιότητα για κάθε σοβαρό εγχείρημα συγκρότησης και ανάπτυξης ενός κινήματος ικανού να ανατρέψει εκ βάθρων τον καπιταλισμό της εποχής μας.
Ως ελάχιστη συμβολή σε αυτή την προσπάθεια, το παρόν βιβλίο προτείνει μια σειρά προσεγγίσεων, οι οποίες αξιοποιούν με διαφορετικούς τρόπους τον πλούτο της μαρξιστικής θεωρίας και τις εμπειρίες των αντικαπιταλιστικών-σοσιαλιστικών κινημάτων του 19ου και 20ού αιώνα μέχρι και τις μέρες μας.
Διαβάστε στον οδηγό ανάγνωσης τα περιεχόμενα και την εισαγωγή του βιβλίου.
[br]
[hr]
Λαμόγια στο χακί. Οικονομικά “θαύματα” και θύματα της χούντας. Του Διονύση Ελευθεράτου
[hr]
Ένας δικτάτορας διαμένει στη βίλα του Ωνάση με την «ευγενική χορηγία» …της ΔΕΗ. Ένα «ιερό» Ταμείο αφήνει εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμών να «αναληφθούν εις τους ουρανούς», ή μάλλον να παραληφθούν από «εθνοσωτήρες» κολλητούς. Μια αμερικανική εταιρεία καμαρώνει επειδή εισπράττει άφθονα χρήματα του ελληνικού κράτους, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτε. Ελληνικές τράπεζες χρηματοδοτούν την «κατασκευή» τρακτέρ στη Θεσσαλονίκη, αλλά αυτά εισάγονται από την Αυστρία! Μαύρα κρέατα κατακλύζουν για δυο – και πλέον- χρόνια την αγορά. Τα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα τετραπλασιάζονται, τα βιομηχανικά κέρδη πολλαπλασιάζονται, η φορολογία των πλοιοκτητών σχεδόν εκμηδενίζεται. Η «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών», γράφει, όντως, ιστορία…
Την οικονομική, εισοδηματική και κοινωνική πολιτική της χούντας, από την «επίπλαστη ευημερία» του 1967-71 έως την πλήρη απομυθοποίηση του 1973-74, εξετάζει ο Διονύσης Ελευθεράτος στο νέο του βιβλίο. Σε αυτό «παρελαύνουν», όχι μόνο εύγλωττα στατιστικά στοιχεία, αλλά και σκάνδαλα όλων των ειδών, ιλιγγιώδη «θαλασσοδάνεια», κερδισμένοι και χαμένοι, «τζάκια» και «καμένοι». Συμβάσεις που κάνουν τη λέξη «χαριστική» να ηχεί ανεπαρκέστατη. Nομοθετήματα και εξαγγελίες που θαρρείς πως αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης της εργασιακής «τάξης πραγμάτων» την οποία γνώρισε – δεκαετίες αργότερα- η Ελλάδα των Μνημονίων.
«Παρελαύνουν», επίσης, λόγια και γραπτά των ίδιων των κορυφαίων στελεχών του καθεστώτος. Βιτριολικές επιστολές προς τον Γ. Παπαδόπουλο, «αλληλομαχαιρώματα» και καταγγελίες, εκθέσεις της ΚΥΠ που «φακέλωνε» τους πρωταγωνιστές του ατελείωτου γλεντιού των «δανεικών κι αγύριστων» – τόσο τους δότες, όσο και τους παραλήπτες. Κι ακόμη, διενέξεις των οικονομικών «εγκεφάλων» της δικτατορίας, για το τι έφταιξε που θρυμματίστηκε το πολυδιαφημισμένο – από τους ίδιους- «θαύμα», προτού καν καταφθάσει στην Ελλάδα το μεγάλο ωστικό κύμα της διεθνούς κρίσης του 1973.
Μια έρευνα με έντονο άρωμα εποχής και συγκρίσεις των «αμέσως πριν» με τα «αμέσως μετά», μια διεισδυτική ματιά στα οικονομικά της δικτατορίας, με τρόπο που λαμβάνει υπόψη τις «συντεταγμένες» της σύγχρονης εποχής, αλλά και πολλούς από τους «πάγιους» ακροδεξιούς μύθους για την περίοδο εκείνη.
[br]
[hr]
Το παραθυράκι του Ιούδα. Του Καρ Τζον Ντίξον
Μετάφραση: Γαλανόπουλος Νεοκλής
[hr]
Ο σερ Χένρι Μεριβέιλ, δικηγόρος και ερασιτέχνης ντετέκτιβ, αναλαμβάνει την υπεράσπιση του νεαρού Τζέιμς Κάπλον Άνσγουελ, που κατηγορείται για τον φόνο του μέλλοντα πεθερού του Έιβορι Χιουμ. Ο Χιουμ βρέθηκε νεκρός από βέλος, σε κλειδαμπαρωμένο δωμάτιο. Μοναδικός μάρτυρας ο Άνσγουελ, που δεν θυμόταν τίποτα γιατί είχε λιποθυμήσει, πιθανόν από ναρκωτικό που περιείχε το ουίσκι του, ενώ στo βέλος βρέθηκαν αργότερα δικά του αποτυπώματα.
Ο Μεριβέιλ εξιχνιάζει το έγκλημα στη διάρκεια της δίκης, χρησιμοποιώντας με μαεστρία πλήθος ανορθόδοξων τεχνικών. «Τείνω να πιστέψω», του λένε στο δικαστήριο, «πως με τις πράξεις σου ντροπιάζεις όλες τις ένδοξες παραδόσεις του ακριβοδίκαιου αγγλικού νόμου». «Υποθέτω πως έχεις δίκιο», συμφωνεί ο Μεριβέιλ με αυταρέσκεια.
Στο βρετανικό σωφρονιστικό σύστημα «παραθυράκι του Ιούδα» αποκαλείται το παράθυρο στην πόρτα του κελιού απ’ όπου μπορεί ο φρουρός να παρακολουθεί αθέατος τους φυλακισμένους. Όμως, ο σερ Χένρι Μεριβέιλ επισημαίνει ένα διαφορετικό «παραθυράκι του Ιούδα» που βρίσκεται σε κάθε δωμάτιο, αλλά κανείς δεν το παρατηρεί ποτέ.
Ένα δικαστικό μυστήριο από τον αριστοτέχνη συγγραφέα μυστηρίων «κλειδωμένου δωματίου» Τζον Ντίξον Καρ, που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1938 και γνώρισε αλλεπάλληλες επανεκδόσεις.
[br]
[hr]
Τίποτα, Του Παναγιωτόπουλου Νίκου
[hr]
Φαντάστηκε το σώμα του να διαχωρίζεται από το μυαλό του και μπήκε στον πειρασμό να διαλέξει αν θα πήγαινε με το σώμα του ή με το μυαλό του. Η επιλογή τού φάνηκε ανυπέρβλητα δύσκολη και την εγκατέλειψε, αφού στο βάθος δεν του επέβαλλε κανείς να διαλέξει σώνει και καλά. Τελικά, όλες οι επιλογές είναι δύσκολες και είναι περίεργο που έχουν περάσει στη γλώσσα σαν κάτι ευχάριστο. «Διάλεξε ό,τι θες». «Ε, λοιπόν, τα διαλέγω όλα», φώναξε μέσα του ο Ζ. Όμως στο δίπολο Ζωή-Θάνατος κώλωσε. Όχι κι όλα.
Ο γνωστός σκηνοθέτης, στην πρώτη του απόπειρα να σχεδιάσει ένα «σενάριο» μυθιστορήματος, αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη μυθοπλασία και το δοκίμιο, ανάμεσα στην περιπέτεια της ζωής και την περιπέτεια της σκέψης. Μ’ έναν λόγο προφορικό, περιστρέφεται επίμονα και βασανιστικά γύρω από τα επερχόμενα γηρατειά του ήρωά του κι ενώ το βιτριολικό χιούμορ μεταμορφώνει την απελπισία σε παιχνίδι, τη διαύγεια σε ειρωνεία και τη μελαγχολία του τέλους σε μειδίαμα, καταφέρνει, με τη μεσολάβηση της λογοτεχνίας, μια όχι και τόσο συνηθισμένη επίδοση: να πάρει στα σοβαρά το ΤΙΠΟΤΑ.
[br]
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ
[hr]
Εδώ Ελεύθερα Εξάρχεια, Σενάριο : Νίκος Κουφόπουλος – Σκίτσο: Νικόλας Αγάθος
[hr]
…Τη νύχτα εκείνη που καίγονταν τα Εξάρχεια
με πρόσωπα βγαλμένα από φλαμανδικούς πίνακες
με λιγοστούς φωτισμούς σε απαλό κιτρινωπό χρώμα,
με μάτια γάτων που βλέπανε στο σκοτάδι,
με τον πόθο και το πάθος της ανατροπής στο αίμα, στην ψυχή,
στο μυαλό και στα χέρια, γυρνάγανε οι σκιές μας
στα αναχώματα και στα οδοφράγματα που είχαμε στήσει…
Τέος Ρόμβος, Τρία φεγγάρια στην πλατεία, εκδόσεις «Ο σκύλος που κλαίει», 1985.
Γιατί κόμικ η ιστορία των Εξαρχείων; Γιατί όχι; Τα Εξάρχεια είναι πάνω απ’ όλα. Εάν θέλετε, είναι «τα πάντα όλα»… Είναι λογοτεχνία, είναι ποίηση, είναι κινηματογράφος, θέατρο, μουσική. Είναι συγκρούσεις με την εξουσία, παρανομία, καταλήψεις, ένοπλο, είναι πολιτική. Είναι συνελεύσεις κινηματικές, είναι πορείες, είναι ατομικές εξεγέρσεις. Είναι κοινωνικά κέντρα, είναι φιλοσοφία, είναι διανόηση, είναι αλητεία. Είναι γειτονιά, είναι οικογενειάρχες, είναι μικρομαγαζάτορες, είναι άνθρωποι της δουλειάς. Είναι φοιτητές, είναι νεολαία… Είναι νέες ιδέες.
Γι’ αυτό, λοιπόν, ένα κόμικ για τα Εξάρχεια. Για τα Εξάρχεια που αγαπήσαμε, για τα Εξάρχεια που μισήσαμε, για τα Εξάρχεια που ονειρευτήκαμε. Για όλες τις γωνιές αυτού του πλανήτη, που θα θέλαμε να γίνουν Εξάρχεια. Ελεύθερες και ανυπότακτες!
[br]
[hr]
Υπό σκιάν, Συλλογικό έργο
Πρόλογος: Μισέλ Φάις
[hr]
20 καλοκαιρινά διηγήματα που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα των Συντακτών το 2013 και το 2014
O τόμος αυτός διασταυρώνει είκοσι μικροδιηγήματα αγαπημένων Ελλήνων πεζογράφων. Είκοσι καλοκαιρινές ιστορίες που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα των Συντακτών, στην προσπάθεια του σαββατιάτικου βιβλιοφιλικού ενθέτου (Ανοιχτό Βιβλίο) να χαρίσει στους αναγνώστες του εκτός από κριτική πυξίδα και λογοτεχνική απόλαυση.
Τα κείμενα δημοσιεύτηκαν σε δύο ενότητες, τους θερινούς μήνες των τελευταίων δύο ετών. Η πρώτη ενότητα (2013) στέγαζε παλαιότερους και νεότερους πεζογράφους, ενώ η δεύτερη (2014) αποκλειστικά πρωτοεμφανιζόμενους. Στην παρούσα συγκεντρωτική αναδημοσίευση αθροίζονται όλα τα ευσύνοπτα διηγήματα με αλφαβητική σειρά.
Είκοσι, λοιπόν, καλοκαιρινές αφηγήσεις θρυμματισμένες ή αρραγείς, ρεαλιστικής, ονειρικής ή ενδοσκοπικής πνοής, που εκτυλίσσονται εντός ή εκτός Ελλάδας, γραμμένες σε τόνο ανέμελο, σαρκαστικό ή δύσθυμο.
Το βιβλίο περιέχει διηγήματα των Ιάκωβου Ανυφαντάκη, Θοδωρή Γκόνη, Άντζελας Δημητρακάκη, Δήμητρας Διδαγγέλου, Κώστα Καβανόζη, Λευτέρη Καλοσπύρου, Χριστίνας Καράμπελα, Δήμητρας Κολλιάκου, Νίκου Κουφάκη, Χρίστου Κυθρεώτη, Αλέξανδρου Κυπριώτη, Αχιλλέα Κυριακίδη, Κώστα Μαυρουδή, Γιώργου Μητά, Μαρίας Μήτσορα, Ηλία Χ. Παπαδημητρακόπουλου, Αλέξανδρου Στεφανίδη, Γεωργίας Τάτση, Γιάννη Τσίρμπα, Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη.
Για την έκδοση αυτού του βιβλίου συνεργάστηκαν δύο αυτοδιαχειριζόμενα εγχειρήματα: Η Εφημερίδα των Συντακτών και οι Εκδόσεις των Συναδέλφων.
[br]
[hr]
Δείτε το προηγούμενο Better Read A Book Instead!
[hr]