Αγάπη / Love, Εκδ. Εστία. Λουζιτάνια Ροκ, Εκδ. Γαβριηλίδης

Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης. Το enfant terrible των ελληνικών γραμμάτων κυκλοφορεί...

| 08/11/2014

Δύο βιβλία ταυτόχρονα από τον Γιώργο- Ίκαρο Μπαμπασάκη, δύο κομμάτια αυτού του διαχρονικού λογοτεχνικού παζλ που συμπληρώνει κάθε τόσο ο συγγραφέας. Διαχρονικού και βεβαίως προσωπικού, καθώς κεντρικοί ήρωες των ιστοριών είναι ενίοτε οι άλλοι του εαυτοί. Στην κεντρική φωτογραφία, το έργο της Ελεάννας Μαρτίνου, Invented-City-VI

Οι ιστορίες του Μπαμπασάκη- αυτού του enfant terrible των ελληνικών γραμμάτων- βασίζονται σε μία ιστορία που την αφηγείται με διαφορετικούς τρόπους αν σε αυτό προστεθεί και το πέρασμα του χρόνου. Πολυγραφότατος ποιητής, μεταφραστής και συγγραφέας εκδίδει, αρθρογραφεί και συμμετέχει σε σημαντικές εκδηλώσεις χωρίς ανάπαυση με αποτέλεσμα να υπάρχουν, όπως τώρα, ταυτόχρονες κυκλοφορίες.

αγαπηΤο «Αγάπη / Love» αποτελεί δεύτερο μέρος μιας τριλογίας μυθιστορημάτων με πρώτο τον «Διασυρμό» όπου εγκωμιάζεται η Φιλία. Σε αυτό, βέβαια, προεξάρχει η Αγάπη ανάμεσα στον Δαβίδ Φοίβο Βαλάση και την Έλλη Ιωάννα Φραντζάκη. Στο σπίτι τους, στον λόφο, ο Δαβίδ ετοιμάζει τελετουργικά το ούζο της Έλλης αρκετές φορές την ημέρα, φτιάχνει τη σαλάτα και συζητά μαζί της για το βιβλίο που γράφει η τελευταία για τις σημαδιακές χρονολογίες, 1933 και 1963: η άνοδος του Χίτλερ στην εξουσία και η δολοφονία του Τζον Κένεντι. Στο πικάπ παίζει Lou Reed, “The Day John Kennedy Died”. Ζωγράφος που έχει γίνει ερευνήτρια, η Έλλη ερευνά το Κακό στα δυο συμβάντα, ενώ συχνά- πυκνά ο συγγραφέας ξεδιπλώνει τις καλλιτεχνικές εμμονές τού ζευγαριού: «…η Έλλη τον Έγελο στην Ιένα, ο Φοίβος τον Ντοστογιέφσκι στην Πετρούπολη, η Έλλη τον Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, ο Φοίβος τον Μόραλη στην Αθήνα, η Έλλη τον Ροθ στη Νέα Υόρκη, ο Φοίβος τον Μπολάνιο στην Ιβηρική, η Έλλη τον Ντεμπόρ στο Παρίσι, ο Φοίβος επίσης τον Ντεμπόρ επίσης στο Παρίσι, και οι δυο τον Καρούζο στο κέντρο του κόσμου)». Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ και ο συνεργάτης του, Μπράιον Γκάιζιν και η ανακάλυψη, τότε, μιας νέας γραφής με cut- up και fold- in,  η δολοφονία του Λι Χάρβεϊ Όσβαλντ, οι Καταστασιακοί και ο Ντεμπόρ με ολόκληρο το σύμπαν του, μερικά  θέματα και πρόσωπα που παρελαύνουν στις σελίδες της «Αγάπης / Love». Έπειτα, οι στρατιές των λέξεων, η Βία και η Αγάπη επαναλαμβανόμενες, οι ροές των λέξεων, ο σαρκασμός και το … μπαμπασάκειο χιούμορ που δεν αφήνει αλώβητο ούτε τον ίδιο. Από τη μαζική παράνοια του ’33 έως την ατομική παράνοια του ‘63 η Αγάπη δείχνει να χάνει  νικημένη από την Βία αλλά και πάλι τίποτε δεν είναι σίγουρο. Εξ’ άλλου, ο ίδιος δεν διστάζει να  γράψει, «είμαστε τα μπάσταρδα όλων των ουτοπιών του δέκατου ένατου αιώνα» κα πιο κάτω, «Είμαστε τα μούλικα της Ιστορίας, αυθεντίες της μετριότητάς μας, λόγια με το τσουβάλι και πράξεις μηδέν εις το πηλίκον, τσεγκεβαρίστες της πλάκας, βεντέτες της επανάστασης στα αμφιθέατρα…».

λουζΤώρα, με αφορμή την ιστορική συναυλία που έλαβε χώρα στον κινηματογράφο Λουζιτάνια, στις 28 Δεκεμβρίου 1977, ο Μπαμπασάκης τυπώνει το «Λουζιτάνια Ροκ» εξιστορώντας με τον δικό του τσουναμικό τρόπο τη σουρεαλιστική ιστορία της γένεσης του ροκ στη χώρα μας. Ενόσω οι αδελφοί Σπυρόπουλοι, ο Μπονάτσος, ο Σταύρος Λογαρίδης, ο Πουλικάκος και άλλοι λιγότερο γνωστοί παίζουν στη σκηνή, ο Οδυσσέας Γεωργίου, αφού χάνει μέσα από τα χέρια του τη φιλενάδα του – την βουτάει η μάνα της, εντοπίζει στον εξώστη ένα όμορφο πλάσμα με δύο υποστάσεις, όμως γνωρίζει και συνδέεται με την μία. Μαζί ταξιδεύουν στο κέντρο της Αθήνας σε όλους του ροκ τότε χώρους, με τα διαβάσματά τους, τις ταινίες τους, τις μουσικές τους και τις παρέες τους, όπου γνωστοί δικοί μας άνθρωποι λέγονται με το όνομά τους… Ένας συναισθηματικός και ταυτόχρονα πνευματικός οδικός χάρτης των ανθρώπων, της κουλτούρας και των τόπων που γεννήθηκε και δημιούργησε το ροκ και όπου ο Μπαμπασάκης εμβαπτισμένος μέχρι τα μπούνια, τον αποκαλύπτει σε όλη του τη  δόξα. Και όπως λέει κάπου στη μέση του βιβλίου: «στην Αθήνα υπάρχουν δυο πραγματικότητες από τότε. Η πραγματικότητα των άλλων και η δική μας πραγματικότητα»…

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Παράλληλα, έπαιξε ως μουσικός παραγωγός σε πολλά ραδιόφωνα για πολλά χρόνια και έγραψε ως μουσικός κριτικός σε μια σειρά περιοδικά. Αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα.